Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Improving Online Services: a Case Study of Monier Oy

Neuvonen, Niko (2014)

 
Avaa tiedosto
Neuvonen_Niko.pdf (7.496Mt)
Lataukset: 


Neuvonen, Niko
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401141305
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia Monier Oy:n verkkopalveluiden nykyistä tilannetta sekä antaa kehitysehdotuksia. Tutkimuksen toimeksiantajana toimi Monier Oy, joka valmistaa kattotiiliä sekä niihin liittyviä tarvikkeita. Nykytilanteen arvioimiseksi laajamittainen kirjallisuuskatsaus tehtiin. Tätä tietoa käytettiin hyödyksi koko empiirisen tutkimuksen ajan.

Tutkimuksessa käytetty teoreettinen taustatieto pohjautui lähinnä palveluihin, niiden piirteisiin ja verkkopalveluihin. Kirjallisuutta tutkittiin kriittisesti, jotta kattava käsitys hyvän palvelun, varsinkin hyvän verkkopalvelun ominaisuuksista pystyttiin rakentamaan. Tätä tietoa käytettiin pohjana nykytilanteen arvioimiseen sekä kehitysehdotuksien antamiseen.

Palveluita innovoidaan ratkaisemaan ongelmia tai täyttämään tarpeita. Mikäli tätä ei tehdä asiakasta miellyttävällä tavalla, asiakas ei todennäköisesti palaa tai suosittele palvelua muille. Palveluiden tulee myös luoda arvoa asiakkaalle; niiden pitää olla laadukkaita ja avustava asiakaspalvelu tulee olla saatavilla. Tämän lisäksi menestyvät verkkopalvelut vaativat ominaisuuksia kuten miellyttävän visuaalisen suunnittelun, loogisen navigointijärjestelmän ja hyvän käytettävyyden. Nämä ominaisuudet ovat osa miellyttävää käyttökokemusta ja vahvistavat tyytyväisen ja lojaalin asiakkaan mahdollisuutta.

Tutkimuksen tarkoitus oli tutkia Monier Oy:n verkkopalveluita. Valittu tutkimusstrategia oli tapaustutkimus, sillä se mahdollisti useiden eri tutkimusmenetelmien käytön, jotta voitaisiin vahvistaa tulosten luotettavuutta. Suurin osa tiedonkeruusta ja analysoinnista tehtiin kvalitatiivisilla menetelmillä, jota koostuivat asiantuntijoiden haastatteluista. Lisäksi myös verkkoanalyysipalveluita, joista saadaan numeerista tietoa käytettiin tiedonkeruussa.

Tutkimuksen tulokset indikoivat, että Monier Oy:llä on halu toimia verkossa, mutta saatavilla olevissa palveluissa on paljon kehittämisen varaa. Kaikista analysoiduista palveluista löytyi joitain vikoja. Itse asiassa vikojen löytäminen oli helppoa, sillä enemmän vikoja kuin erinomaisuuksia löydettiin. Lisäksi asiakaspalvelu toimii vanhanaikaisesti. Asiakkaille tarjotaan hyvin rajalliset mahdollisuudet saada palvelua verkossa ja saatavilla olevia palveluita käytetään hyvin harvoin. Monier Oy:n tulisi tähdätä täyttämään modernien verkkopalveluiden vaatimukset paremmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste