Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Facebook-mainonta : case: Sotka

Paananen, Jani (2014)

 
Avaa tiedosto
Paananen_Jani.pdf (3.622Mt)
Lataukset: 


Paananen, Jani
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405229379
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Facebook-mainontaa. Tavoitteena oli selvittää, millä tavalla yrityksen Facebook-sivun tykkääjämäärää saadaan tehokkaasti kasvatettua Facebook-mainonnan avulla. Sivutavoitteena oli tutkia, saadaanko samassa yhteydessä tehokkaasti kartutettua yrityksen sähköpostirekisteriä.

Tämän työn case-yrityksenä on Sotka, joka on suomalainen huonekalujen vähittäiskauppaketju. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Sotkalle. Tutkimuksen aihetta pidettiin yrityksessä tärkeänä, koska Sotka avasi Facebook-sivunsa toukokuussa 2012, ja yrityksessä toivottiin syvällisempää tietoa Facebook-mainonnan mahdollisuuksista.

Työn teoriaosuus on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään digitaalisen markkinointiviestinnän perusteita ja toimintamalleja. Toisessa osassa käydään läpi Facebookin markkinointiviestinnälliset keinot ja esitellään Facebook-mainonta tarkemmin.

Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa kerrotaan työn tavoitteiden pohjalta luodusta Facebook-kampanjasta, jonka avulla tutkittiin Facebook-mainonnan tehokkuutta. Empiriaosuudessa kerrotaan kampanjan suunnitteluvaiheesta ja toteutuksesta, sekä analysoidaan kampanjan Facebook-mainonnan tuloksia ja tehoa. Kampanja toteutettiin 19.9.–31.10.2013 välisenä aikana.

Tutkimuksessa todettiin, että Facebook-mainonta on erittäin tehokas tapa yrityksen Facebook-sivun tykkääjämäärän kasvattamiseen. Kävi myös ilmi, että Facebook-kampanjan yhteydessä voidaan tehokkaasti kasvattaa yrityksen sähköpostirekisteriä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste