Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lehti-ilmoittelu mainonnan osa-alueena : case: Osuuskauppa Hämeenmaa

Jalovaara, Mikko (2010)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Mikko Jalovaara.pdf (913.2Kt)
Lataukset: 


Jalovaara, Mikko
Lahden ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002041933
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee mainontaa ja erityisesti lehti-ilmoittelun erityispiirteitä. Toimeksiantajana tässä kvantitatiivisessa tutkimuksessa on Osuuskauppa Hämeenmaa. Tarkoituksena on tutkia Prisma- ja S-market-ketjujen sanomalehti-mainonnan erottuvuutta, huomioarvoa ja visualisuutta.

Teoriaosa koostuu kahdesta osasta. Ensimmäisessa osassa käsitellään mainontaa yleisesti. Tässä osiossa syvennytään mainonnan tavoitteisiin ja niiden pohjalta tehtäviin mediavalintoihin. Samalla käydään kaikki eri mediamuodot lyhyesti läpi. Toisessa osassa keskitytään ilmoittelumainontaan. Tässä syvennytään sanomalehtiin ja aikakauslehtiin medioina sekä niissä huomioon otettaviin ilmoitteluun liittyviin asioihin. Samassa osassa selvitetään sanomalehden ja aikakauslehden vahvuuksia ja heikkouksia medioina. Lisäksi pohditaan millainen on hyvä ilmoitus, eli mistä erottuva ilmoitus koostuu ja mitä tulisi ottaa huomioon hyvän huomioarvon saamiseksi.

Opinnäytetyön empiriaosuus koostuu Lahdessa ja lähialueilla teetetystä kyselytutkimuksesta. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen kirjekysely. Kysely lähetettiin 700:lle eri henkilölle, joista vastauksia palautui 169 kappaletta. Tutkimuksen tuloksista voidaan todeta, että yrityksen mainonta on erottuvuuden, huomioarvon ja visuualisen ilmeen suhteen hyvällä tasolla, eikä suuriin muutoksiin ole aihetta. Kuitenkin joitakin parantamiseen aiheita esiintyy visuaalisen ilmeen osalta. Tämän tutkimuksen jälkeen ilmoitusten visuaalisuutta värimaailman osalta onkin muutettu neutraalimpaan suuntaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste