Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TIETOPALVELU GROUP OY KAJAANIN TOIMIPISTEEN STRATEGIAN RAKENTUMINEN : STRATEGY DEVELOPMENT, CASE: TIETOPALVELU GROUP OY KAJAANI OFFICE

Mettala, Jarkko (2014)

 
Avaa tiedosto
Mettala_Jarkko.pdf (954.0Kt)
Lataukset: 


Mettala, Jarkko
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610025
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyöni tavoitteena oli laatia Tietopalvelu Group Oy:n Kajaanin toimipisteen strategia. Tieto-palvelu Group Oy on yritys, jolla on toimipisteet Hämeenlinnassa, Kajaanissa, Ylivieskassa, Oulussa ja Rova-niemellä. Yritys tarjoaa kokonaisvaltaisia ratkaisuja toimisto- ja tietotekniikan alueilla.
Tutkielma on rajattu siten, että siinä kuvataan Tietopalvelu Group Oy:n Kajaanin toimipisteen nykytila SWOT analyysin kautta, kartoitetaan toimintaympäristö ja kilpailijatilanne sekä kirjataan toimipisteelle visio ja stra-tegia. Kirjattua strategiaa ja visiota tukemaan luodaan mitattava tuloskortti. Tutkielmalle on tilaus, koska Ka-jaanin toimipisteelle ei ole kirjattua strategiaa ja visiota. Jotta työstä saataisiin mitallista, täytyy olla arvot / mittarit, jolla strategian toteutumista voidaan mitata ja tätä varten luodaan tuloskortti.
Tietopalvelu Oy:n sisällä työryhmään kuuluivat toimitusjohtaja, talousjohtaja, konseptijohtaja ja myyntipääl-likkö. Tietoa kerättiin useissa yhteisissä palavereissa, tiedonkeruumenetelmänä käytettiin aivoriihimenetel-mää. Käytännön tuloskorttijohtamisen tietoa saatiin haastattelun kautta, haastateltavana oli vanhempi neu-vonantaja (eläkkeelle jäänyt toimialajohtaja).
Työn keskeisin tulos oli ensimmäisen kierroksen tuloskortti. Tuloskortissa muotoutui teoreettinen tieto käy-tännön tasolle selviksi toimintaohjeiksi ja euromääräisiksi summiksi. Tämä laadittu tuloskortti otettiin käyt-töön helmikuun alusta 2014. Kortti toimii käytännön työn seurantavälineenä ja sitä tarkastellaan tiettyjen ajanjaksojen jälkeen. Tarkoitus onkin, että sisäänajovaiheen jälkeen kortti jalkautetaan koko yrityksen käyt-töön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste