Työhön perehdyttäminen : Perehdyttämiskansio Oulun Radisson SAS hotellin vastaanottoon ja kerroshoitoon
Nurmi, Mari (2002)
Nurmi, Mari
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2002
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002192393
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002192393
Tiivistelmä
Työni tarkoituksena on selvittää, mitä perehdyttäminen on, mitä oikeaoppisen perehdyttämisen tulisi
sisältää ja millä tavoin sen voi toteuttaa. Työssä selvitettiin seikkoja, joita on otettava huomioon
perehdytyssuunnitelmaa laadittaessa ja perehdytyksen toteuttamisessa.
Teoriaosassa käsittelen laajasti perehdyttämistä ja selvitän perehdytykseen kuuluvaa työnopastusta ja sen
toteutusvaiheita. Tarkastelen myös organisaatioon perehdyttämistä ja sen tärkeyttä perehdyttämisessä.
Työni toteutus tapahtui vastaanoton ja kerroshoidon päälliköiltä saadun materiaalin avulla.
Vastaanottopäälliköltä saamani materiaali oli osaksi peräsin Radisson SAS hotelliketjun
pääkaupunkiseudun toimipisteestä, jota muunsin Oulun hotellin vastaanoton toimintaa vastaavaksi.
Loput materiaalista oli aikaisemmin laadittu Oulun hotellia varten, joita päivittämällä sain siitä
nykyhetkeä vastaavan.
Työn tuloksena saatiin monipuolinen ja kattava perehdyttämiskansio Radisson SAS Hotel Oulun
vastaanottoon sekä kerroshoidon työntekijöiden toimipisteeseen. Perehdytyskansion ensisijaisena
tehtävänä on auttaa uusia työntekijöitä perehtymään uuteeen työhönsä. Lisäksi vastaanottovirkailija voi
työn ohessa hakea perehdytyskansiosta ohjeistusta työhönsä tai työssä käytettävään Fidelio-ohjelmaan.
Myös kerroshoitajalla on mahdollisuus kerrata perehdytyskansiosta työohjeita.
sisältää ja millä tavoin sen voi toteuttaa. Työssä selvitettiin seikkoja, joita on otettava huomioon
perehdytyssuunnitelmaa laadittaessa ja perehdytyksen toteuttamisessa.
Teoriaosassa käsittelen laajasti perehdyttämistä ja selvitän perehdytykseen kuuluvaa työnopastusta ja sen
toteutusvaiheita. Tarkastelen myös organisaatioon perehdyttämistä ja sen tärkeyttä perehdyttämisessä.
Työni toteutus tapahtui vastaanoton ja kerroshoidon päälliköiltä saadun materiaalin avulla.
Vastaanottopäälliköltä saamani materiaali oli osaksi peräsin Radisson SAS hotelliketjun
pääkaupunkiseudun toimipisteestä, jota muunsin Oulun hotellin vastaanoton toimintaa vastaavaksi.
Loput materiaalista oli aikaisemmin laadittu Oulun hotellia varten, joita päivittämällä sain siitä
nykyhetkeä vastaavan.
Työn tuloksena saatiin monipuolinen ja kattava perehdyttämiskansio Radisson SAS Hotel Oulun
vastaanottoon sekä kerroshoidon työntekijöiden toimipisteeseen. Perehdytyskansion ensisijaisena
tehtävänä on auttaa uusia työntekijöitä perehtymään uuteeen työhönsä. Lisäksi vastaanottovirkailija voi
työn ohessa hakea perehdytyskansiosta ohjeistusta työhönsä tai työssä käytettävään Fidelio-ohjelmaan.
Myös kerroshoitajalla on mahdollisuus kerrata perehdytyskansiosta työohjeita.