Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelun kehittäminen suoramyyntiasiakkaiden kanssa : - esimerkkinä Marja Entrich -kosmetiikkasarja

Ojala, Mona (2014)

 
Avaa tiedosto
Ojala_Mona.pdf (835.5Kt)
Lataukset: 


Ojala, Mona
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610173
Tiivistelmä
Terveys ja hyvinvointi ovat tällä hetkellä yksi voimakkaimmin vaikuttavista kuluttamisen megatrendeistä, mikä näkyy niihin liittyvien palvelujen määrän kasvuna.

Luonnonkosmetiikkayritys Marja Entrichin toiminta perustuu suoramyyntiin ja henkilökohtaiseen asiakaspalveluun. Yrityksellä on vankka historia jo vuodesta 1943, mutta pärjätäkseen markkinoilla jokaisen yrityksen on aika ajoin uudistettava sen palvelukonseptia.

Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää suomalaisen Marja Entrichin palvelun kehittämistä suoramyyntiasiakkaiden kanssa. Tutkimuksen lähtökohtana on ajatus siitä, että asiakkaat ovat palvelun aktiivisia osallistujia. Heidän kokemuksiaan hyödyntäen voidaan kehittää palvelua ja kasvattaa markkinaosuutta.

Tutkimuksella selvitettiin, minkälaisessa ympäristössä asiakaskohtaaminen halutaan viettää, minkälaista palvelua suoramyyntiasiakkaat haluavat kosmetiikkasarjan edustajalta, minkälainen kokemus suoramyyntitapahtuma on, mikä on palvelun näkyvyys vähittäiskaupassa ja mitä palvelun kehittämisehdotuksia saatiin asiakkailta.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä palvelun kehittämistä asiakkaiden kanssa on tarkasteltu palveluliiketoiminnan logiikan, palvelun kehittämisen ja palvelukokemuksen näkökulmasta.

Opinnäytetyön menetelminä palvelua tutkittaessa käytettiin havainnointia, palvelutarinaa ja asiakkaan palvelupolkua. Suoramyyntitilaisuuden odotus- ja kokemustiedon hankinnassa käytettiin odotuskarttamenetelmää ja kyselytutkimusta. Tulokset analysoitiin sisällönanalyysimenetelmän avulla. Kehittämisideoista valittiin konkreettiset palveluideat yhdessä Marja Entrichin asiakkaista koostuvan työryhmän kanssa.

Keskeiseksi kehittämisideaksi tässä tutkimuksessa nousi palvelun ja tuotteen tunnettuuden lisääminen. Tunnettuuden lisääntyminen tukee koko Marja Entrichin palveluprosessia. Uusien asiakasryhmien mielenkiinto on herätettävissä, kun palvelu ja tuote ovat näkyvästi esillä yleisötilaisuuksissa, lehdissä ja varsinkin sosiaalisessa mediassa.

Yrityksellä on mahdollisuus hyödyntää saatuja palveluideoita osina tai sellaisenaan, kun se kehittää omia palveluitaan asiakkaiden toivomaan suuntaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste