Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Monologista dialogiksi — Katakri-pääauditoijakoulutuksen kehittäminen

Jääskeläinen, Ville (2014)

 
Avaa tiedosto
Ville Jaaskelainen Opinnaytetyo.pdf (860.1Kt)
Lataukset: 


Jääskeläinen, Ville
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405096771
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuskohteena oli Laurea-ammattikorkeakoulussa järjestettävä Katakri-pääauditoijakoulutus. Työn tavoitteena oli luoda Laurea-ammattikorkeakoululle tutkimustietoon perustuva Katakri-pääauditoijakoulutuksen koulutusmalli, jossa esiintyy kehittämispohjaisen oppimisen keskeisiä piirteitä. Kehittämispohjainen oppiminen on Laurea-ammattikorkeakoulussa käytössä oleva pedagoginen malli.

Opinnäytetyön lähestymistapa oli laadullinen. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin Learning cafeta, toivelistatekniikkaa ja miellekarttaa. Tiedonkeruu toteutettiin kaksi tuntia kestäneessä kehittämistilaisuudessa. Kohdejoukkoon valittiin Katakri-pääauditoijakoulutuksen ja Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuusalan opettajia sekä Laurea-ammattikorkeakoulun muuta henkilöstöä ja turvallisuusalan opiskelijoita. Tilaisuuden aikana tämä kohdejoukko ideoi sekä yhdessä että itsenäisesti Katakri-pääauditoijakoulutuksen kehitysehdotuksia kehittämispohjaisen oppimisen eri teemoista. Valittujen tiedonkeruumenetelmien yhdistelmällä ja kohdejoukon valinnalla pyrittiin saamaan mahdollisimman monipuolisia kehitysehdotuksia eri näkökulmista.

Kerätyn aineiston tulkinnassa käytettiin abduktiivista teoriaohjaavaa analyysiä, jossa kohdejoukon subjektiivisille ja kollektiivisille kehitysehdotuksille pyrittiin etsimään perusta teoreettisesta viitekehyksestä. Johtopäätöksenä esitetty uusi koulutusmalli jakautuu lähi- ja etäopetusjaksoihin, jotka perustuvat Kansallisen turvallisuusauditointikriteeristön eri osa-alueisiin. Koulutusmallissa korostuu ryhmätyöskentely, autenttinen auditointi, monipuolinen opiskelija-arviointi, auditointikokemusten jakaminen ja tutkimuksellinen raportointi. Opinnäytetyön johtopäätöksenä esitettyä koulutusmallia on tarkoitus hyödyntää Katakri-pääauditoijakoulutuksen kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste