Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Messut ja myyntitapahtumat maaseutumatkailuyritysten näkökulmasta Keski-Uudenmaan ja Riihimäen seutukunnan alueella

Pärn, Kerli (2014)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Kerli_Parn.pdf (407.7Kt)
Lataukset: 


Pärn, Kerli
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060211325
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin messuja ja myyntitapahtumia maaseutumatkailuyritysten näkökulmasta Keski-Uudenmaan ja Riihimäen seutukunnan alueella. Tarkoituksena oli selvittää, miten messut ja myyntitapahtumat toimivat maaseutumatkailuyritysten markkinointiviestinnän keinona.

Opinnäytetyö muodostuu teoriaosasta ja tutkimusosasta, jossa käsitellään kyselylomakkeen tuloksia. Teoriaosassa keskitytään markkinointiviestintään, matkailuun, maaseutumatkailuun ja messu- ja myyntitapahtumien osallistumisprosessiin. Tutkimusaineisto kerättiin sähköisellä puolistrukturoidulla kyselylomakkeella, joka lähetettiin sähköpostilla tutkimusalueella sijaitseville yhteensä 66 maaseutumatkailuyrityksille. Tutkimusalueena oli Keski-Uusimaa ja Riihimäen seutukunta. Keski-Uudenmaan alueelta valittiin seuraavat kunnat: Tuusula, Järvenpää, Nurmijärvi ja Hyvinkää. Riihimäen seutukunnan alueelta valittiin kaikki alueella sijaitsevat kolme kuntaa, joita ovat Riihimäen kaupunki, Lopen ja Hausjärven kunnat.

Kyselylomake lähetettiin huhtikuussa 2014 Internet-linkkinä sähköpostitse yhteensä 66 eri toimijalle. Vastauksia tuli yhteensä yhdeksältä eri toimijalta, ja vastausprosentti jäi 13,6 prosenttiin. Kyselylomakkeella haluttiin selvittää alueella toimivien yritysten näkemyksiä messuista ja myyntitapahtumista, tärkeimpiä markkinointiviestinnän keinoja sekä ideoita ja mahdollisia kehittämisehdotuksia messu- ja myyntitapahtumaosallistumiseen.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että kyselyyn vastanneet pitävät messuja ja myyntitapahtumia tärkeänä markkinointiviestinnän keinona. Tämä riippuu paljon myös siitä, millaisia matkailupalveluita yritys tarjoaa. Messut ja myyntitapahtumat eivät kuitenkaan lukeudu vastanneiden tärkeimpiin markkinointiviestinnän keinoihin. Tärkeimpänä koettiin yrityksen omat www-sivut, omat painetut esitteet ja sosiaalisesta mediasta Facebook.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste