Digitaalisten kanavien käyttöopas Ilosaarirockin työntekijöille
Saikkonen, Marika (2022)
Saikkonen, Marika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091620236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091620236
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa Joensuussa järjestettävälle Ilosaarirock -festivaalille digitaalisten kanavien käyttöopas. Opinnäytetyön raportin tietoperusta koostuu alan kirjallisuudesta ja sosiaalisen median kanavien tukisivustojen tiedoista. Pääkäsitteet ovat brändi, tapahtuman markkinointi, markkinoinnin digitaaliset kanavat ja sosiaalinen media.
Oppaan sisällön keräämiseen on käytetty lähteinä toimeksiantajan tiedostoja ja verkkosivuja sekä Ilosaarirockilla työskentelyn aikana tehtyjä havaintoja. Digitaalisten kanavien käyttöopas kattaa monia osa-alueita Ilosaarirockin markkinoinnista. Oppaassa käydään läpi Ilosaarirockin brändiä, markkinointikanavia ja -keinoja sekä sosiaalisen median kanavat ja julkaisut.
Opas on muokattavissa tulevien tarpeiden mukaan. Opas sisältää Ilosaarirockin organisaation sisäisiä tietoja, jonka vuoksi opasta ei esitellä kokonaisuudessaan opinnäytetyössä. Oppaan esittelyssä on käytetty esimerkkikuvia ja kuvailevia tekstejä. Opinnäytetyön lopputuloksena syntynyttä opasta voi käyttää toimeksiantajan perehdytysmateriaalina uusille työntekijöille sekä markkinointitiimin ympärivuotisena työkaluna.
Oppaan sisällön keräämiseen on käytetty lähteinä toimeksiantajan tiedostoja ja verkkosivuja sekä Ilosaarirockilla työskentelyn aikana tehtyjä havaintoja. Digitaalisten kanavien käyttöopas kattaa monia osa-alueita Ilosaarirockin markkinoinnista. Oppaassa käydään läpi Ilosaarirockin brändiä, markkinointikanavia ja -keinoja sekä sosiaalisen median kanavat ja julkaisut.
Opas on muokattavissa tulevien tarpeiden mukaan. Opas sisältää Ilosaarirockin organisaation sisäisiä tietoja, jonka vuoksi opasta ei esitellä kokonaisuudessaan opinnäytetyössä. Oppaan esittelyssä on käytetty esimerkkikuvia ja kuvailevia tekstejä. Opinnäytetyön lopputuloksena syntynyttä opasta voi käyttää toimeksiantajan perehdytysmateriaalina uusille työntekijöille sekä markkinointitiimin ympärivuotisena työkaluna.