Erottautuva sisältöstrategia taidenäyttelyn markkinoinnissa
Sonninen, Kirsi (2022)
Sonninen, Kirsi
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022101721315
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022101721315
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtuman markkinointia sosiaalisen median alustoilla sekä millaisia asioita pitää ottaa huomioon tapahtuman sisältöstrategiaa tehdessä.
Aiheeseen kuuluu mitä sosiaalisen median markkinoinnissa pitää ottaa huomioon ja kuinka sisältöstrategiasta saadaan erottuvaa, kohderyhmään sopivaa ja suunnitelmallis-ta.
Tietoperustassa selvitetään sisältöstrategian eri vaiheita, sekä luodaan sisältöstrategia tapahtumalle. Strategia koostuu olennaisista peruselementeistä ja siinä analysoidaan kunkin osa-alueen rooli ja merkitys.
Tietoperustassa perehdytään myös, kuinka tuloksia voidaan mitata ja analysoida.
Toiminnallisessa osuudessa esitellään esimerkkitapahtuman sisältöstrategia ja analysoi-daan, miten valintoihin on päädytty ja miksi. Sisältöstrategia toimii pohjana tapahtuman markkinoinnille sosiaalisen median alustoilla.
Aiheeseen kuuluu mitä sosiaalisen median markkinoinnissa pitää ottaa huomioon ja kuinka sisältöstrategiasta saadaan erottuvaa, kohderyhmään sopivaa ja suunnitelmallis-ta.
Tietoperustassa selvitetään sisältöstrategian eri vaiheita, sekä luodaan sisältöstrategia tapahtumalle. Strategia koostuu olennaisista peruselementeistä ja siinä analysoidaan kunkin osa-alueen rooli ja merkitys.
Tietoperustassa perehdytään myös, kuinka tuloksia voidaan mitata ja analysoida.
Toiminnallisessa osuudessa esitellään esimerkkitapahtuman sisältöstrategia ja analysoi-daan, miten valintoihin on päädytty ja miksi. Sisältöstrategia toimii pohjana tapahtuman markkinoinnille sosiaalisen median alustoilla.