Unreal Engine ja Gameplay Ability System
Kekomäki, Tommi (2022)
Kekomäki, Tommi
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102421560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102421560
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on roolipelikykyjen ja yleisien roolipelielementtien luominen peliprojektissa.
Tavoitteena on luoda jaettava peliprojekti, jossa esitellään kykyjen luomista
roolipelissä, huomioiden myös moninpelimahdollisuudet. Työn tavoitteena on lisäksi projektin vaiheiden dokumentointi ohjeiksi.
Projekti toteutettiin Unreal Engine 4 -pelimoottorilla ja kykyjen luomiseen käytettiin Gameplay Ability System -liitännäistä. Projektin kaikki vaiheet on dokumentoitu GitHub-palveluun.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi ladattava demoprojekti ja sen dokumentaatio GitHub-palvelussa. Demo-projektista on tehty myös toinen versio, jota esitellään YouTube-videolla
Tavoitteena on luoda jaettava peliprojekti, jossa esitellään kykyjen luomista
roolipelissä, huomioiden myös moninpelimahdollisuudet. Työn tavoitteena on lisäksi projektin vaiheiden dokumentointi ohjeiksi.
Projekti toteutettiin Unreal Engine 4 -pelimoottorilla ja kykyjen luomiseen käytettiin Gameplay Ability System -liitännäistä. Projektin kaikki vaiheet on dokumentoitu GitHub-palveluun.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi ladattava demoprojekti ja sen dokumentaatio GitHub-palvelussa. Demo-projektista on tehty myös toinen versio, jota esitellään YouTube-videolla