Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinoinnin kehittämissuunnitelma brändille Zao Organic Make Up

Rissanen, Pilvi (2022)

 
Avaa tiedosto
Rissanen_Pilvi.pdf (1.737Mt)
Lataukset: 


Rissanen, Pilvi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110522049
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli luoda kehittämissuunnitelma sosiaalisen median markkinointiin yritykselle Bonstato Oy. Bonstato Oy tuo maahan ranskalaista luonnonkosmetiikkasarjaa Zao Organic Make Up. Yrittäjä toivoi sosiaalisen median markkinointiin suunnitelmallisuutta ja tehokkuutta, jonka pohjalta kehittämissuunnitelmaa lähdettiin tekemään.

Työn teoreettisessa viitekehyksessä esiteltiin digitaalista markkinointia ja sosiaalisen median markkinointia yleisesti. Kehittämissuunnitelman kohteena olevat sosiaalisen median kanavat esiteltiin lyhyesti, jonka jälkeen käsiteltiin vaikuttajamarkkinointia. Teoriassa käsiteltiin lisäksi strategisia työkaluja sekä sisällöntuotannon osa-alueita. Teoria antaa tietopohjaa kehittämissuunnitelmassa käsiteltävistä aiheista.

Kehittämistyön tueksi toteutettiin pienimuotoinen laadullinen tutkimus, jonka pohjalta luotiin kaksi ostajapersoonaa markkinoinnin kohdentamista sekä suunnittelua helpottamaan. Laadullinen tutkimus toteutettiin haastattelemalla Zao Organic Make Up:in jälleenmyyjiä yksilöhaastatteluilla. Kerätty aineisto analysoitiin teemoittelun avulla. Kehittämissuunnitelma luotiin SOSTAC®-markkinoinnin suunnittelutyökalua hyödyntäen. Kehittämissuunnitelma esitteli tilanneanalyysin, tavoitteet, strategian, taktiikan ja toimintasuunnitelman sekä seurannan sekä mittaamisen.

Kehittämissuunnitelman tarkoitus oli tuottaa toimeksiantajalle kattava tietopaketti sosiaalisessa mediassa toimimisesta. Kaikki esitetyt ehdotukset ovat kuitenkin toimeksiantajan muokattavissa ja käytettävissä tarpeen mukaan. Kaikki ehdotukset on laadittu toimeksiantajan toiveiden sekä resurssien mukaan. Kehittämissuunnitelma on toimeksiantajan hyödynnettävissä ainakin vuodeksi eteenpäin, jonka lisäksi viimeisessä luvussa esitellään vielä ehdotuksia tulevaisuuteen
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste