Digitaalinen markkinointisuunnitelma : Dekostudio
Vaalivuori, Susanna (2022)
Vaalivuori, Susanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111622849
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111622849
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä laadittiin digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Dekostudiolle, joka on sisustusmateriaalien showroom Helsingissä. Digitaalisen markkinoinnin lisääntyminen visuaalisella alalla on nykypäivää, minkä vuoksi suunnitelman laatiminen oli markkinoinnin kannalta tarpeellista.
Työn tavoitteena oli selvittää, millaisia digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia alalla käytetään ja miten yrityksen kannattaisi näitä hyödyntää sekä millä tavoin. Suunnitelman tarkoituksena oli antaa yritykselle selkeät toimintatavat digitaalisen markkinoinnin saralla.
Työssä tutustuttiin yleisesti digitaaliseen markkinointiin, sen sisältämiin sosiaalisen median kanaviin sekä markkinointitapoihin. Työhön haastateltiin useita toimeksiantajayrityksessä toimivia tai yrityksen kanssa toimivia henkilöitä. Tällä tavoin saatiin tietoa kohderyhmistä, toiveista strategian sekä sisällön suhteen. Työssä sivutaan maksullista mainontaa, mutta suunnitelma toteutettiin niin, että budjettia ei ollut laadittu mainonnalle.
Suunnitelmassa on otettu huomioon yrityksen tavoitteet, selvitetty halutut kohderyhmät sekä tehty sisältösuunnitelma sosiaaliseen mediaan henkilöiltä kerättyjen tietojen avulla. Suunnitelmasta tehtiin kokonaisvaltainen, jolloin yritys voi alkaa rakentamaan digitaalista markkinointia sen varaan.
Työn tavoitteena oli selvittää, millaisia digitaalisen markkinoinnin keinoja ja kanavia alalla käytetään ja miten yrityksen kannattaisi näitä hyödyntää sekä millä tavoin. Suunnitelman tarkoituksena oli antaa yritykselle selkeät toimintatavat digitaalisen markkinoinnin saralla.
Työssä tutustuttiin yleisesti digitaaliseen markkinointiin, sen sisältämiin sosiaalisen median kanaviin sekä markkinointitapoihin. Työhön haastateltiin useita toimeksiantajayrityksessä toimivia tai yrityksen kanssa toimivia henkilöitä. Tällä tavoin saatiin tietoa kohderyhmistä, toiveista strategian sekä sisällön suhteen. Työssä sivutaan maksullista mainontaa, mutta suunnitelma toteutettiin niin, että budjettia ei ollut laadittu mainonnalle.
Suunnitelmassa on otettu huomioon yrityksen tavoitteet, selvitetty halutut kohderyhmät sekä tehty sisältösuunnitelma sosiaaliseen mediaan henkilöiltä kerättyjen tietojen avulla. Suunnitelmasta tehtiin kokonaisvaltainen, jolloin yritys voi alkaa rakentamaan digitaalista markkinointia sen varaan.