Sosiaalisen median markkinoinnin vuosikello luonnonkosmetiikka yritykselle
Tanskanen, Erika (2022)
Tanskanen, Erika
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112123258
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112123258
Tiivistelmä
Tiivistelmä: Sosiaalisen median markkinoinnin vuosikello luonnonkosmetiikka yritykselle
Työn tarkoituksena on laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma pohjoiskarjalaiselle luonnonkosmetiikkayritykselle, Pura Nordicalle. Lisäksi nuori ja uudehko yritys halusi ohjeistusta sosiaalisen median käytöstä ja mahdollisuuksista markkinoida tuotteita eri sesonkeina ja vuodenaikoina. Työn tarkoituksena on myös luoda selkeä toimintaohje vuosikellon muodossa.
Opinäytetyössä esitellään kolmea sosiaalisen median kanavaa, Instagramia, Facebookia ja melko uudehkoa sovellusta, TikTokia. Lisäksi työssä esitellään muun muassa SOSTAC-malli. SOSTAC-malli on sopiva malli sosiaalisen median markkinointisuunnitelman laatimiseen. Opinnäytetyön menetelmä on toiminnallinen opinnäytetyö.
Opinnäytetyössä käsitellään sitä, kuinka yrityksen tulee markkinoida sosiaalisessa mediassa ja kuinka uudelle yritykselle voi luoda tunnettuutta eri kanavissa. Markkinointisuunnitelma noudattaa SOSTAC-mallia. Työn tuloksena on markkinoinnin vuosikello sosiaalista mediaa varten.
Työn tarkoituksena on laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma pohjoiskarjalaiselle luonnonkosmetiikkayritykselle, Pura Nordicalle. Lisäksi nuori ja uudehko yritys halusi ohjeistusta sosiaalisen median käytöstä ja mahdollisuuksista markkinoida tuotteita eri sesonkeina ja vuodenaikoina. Työn tarkoituksena on myös luoda selkeä toimintaohje vuosikellon muodossa.
Opinäytetyössä esitellään kolmea sosiaalisen median kanavaa, Instagramia, Facebookia ja melko uudehkoa sovellusta, TikTokia. Lisäksi työssä esitellään muun muassa SOSTAC-malli. SOSTAC-malli on sopiva malli sosiaalisen median markkinointisuunnitelman laatimiseen. Opinnäytetyön menetelmä on toiminnallinen opinnäytetyö.
Opinnäytetyössä käsitellään sitä, kuinka yrityksen tulee markkinoida sosiaalisessa mediassa ja kuinka uudelle yritykselle voi luoda tunnettuutta eri kanavissa. Markkinointisuunnitelma noudattaa SOSTAC-mallia. Työn tuloksena on markkinoinnin vuosikello sosiaalista mediaa varten.
