Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

The benefit of using influencers as a marketing tool for a fashion brand : Case study: FloralPunk

Nguyen, Hien (2022)

 
Avaa tiedosto
Nguyen_Hien.pdf (878.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Nguyen, Hien
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112223626
Tiivistelmä
The core aim of the thesis is getting knowledge of how people are influenced by influencers and its im-pact on today’s fashion trends and fashion industry, evaluate the impact and their inspiration on the cus-tomer’s minds and how a fashion brand can use that as a tool for their marketing plan.

The theoretical framework addresses the role of each type of Influencer in corporate communications as well as influencer marketing in general. The thesis described the benefits and limits of Influencer market-ing before moving on to Influencer's effect on consumer behaviour and views. According to the theoret-ical framework, influencer marketing influences consumer behavior and assists customers in making purchasing decisions, as well as making the relationship between fashion brands and customers more intimate by creating new experiences with a friendly appearance in the eyes of customers. Furthermore, it sparks discussion and nearly never makes a fashion company appear terrible.

The framework played a significant role in assisting in conducting qualitative interviews with the com-pany's representative, Ms. Julia. Thanks to the theoretical framework, there was a clear understanding of vision of leaders in using influencer marketing as a marketing strategy instead of in house marketing and from there have a comprehensive answer to the question of whether to use influencer marketing when running a business.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste