Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Market penetration of digital products and services : case company: KONE Corporation

Caoibes, Elaine (2022)

 
Avaa tiedosto
Caoibes_Elaine.pdf (1.593Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Caoibes, Elaine
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112223544
Tiivistelmä
The proliferation of digital products and services is transforming today’s business environment. To stay competitive requires new strategies, research, and know-how. The thesis aims to contribute to the prevailing works in digitalization. Specifically, the author intends to explore the determinants that predict the market penetration of the case company’s digital products and/or services and develop it as a baseline for the case company’s market penetration strategies.

The thesis explores organizational theories such as the technology acceptance model (TAM) and diffusion of innovation (DOI) theory to understand how and why digital products and services spread through society. Digital trust was found to be a suitable measure to represent these theories and as a key driver for digital adoption. Furthermore, the thesis reinforces previous studies on how digitalization levels in each country impact the ease of doing digital business. The thesis also builds knowledge from previous studies on how national culture has an impact on country level of firms’ digitalization. The thesis is conducted with a deductive approach and a quantitative design using a mix of primary and secondary data.

The key findings from the regression analysis indicate that digitalization levels, digital trust, and long-term orientation from Hofstede’s cultural dimensions have an impact on the case company’s market penetration of digital products and/or services. The results were then used to provide managerial implications that outline the top countries that the case company should focus their investments on in digitalization and how they could tap into these markets strategically.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste