Business Plan for a New Online Clothing Store
Martikainen, Jenni (2014)
Martikainen, Jenni
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610167
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610167
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tutkii mahdollisen markkinaraon löytämistä Suomen muotialalta kirjoittajan tulevaisuudessa perustettavalle The Closet – yritykselle. Löydösten perusteella parannellaan liikeideaa ja kehitetään liiketoimintasuunnitelma. Opinnäytetyö keskittyy liikeidean kehittämisprosessiin, vaikka itse liiketoimintasuunnitelma on oleellinen osa tutkimusta.
Analysoidakseen paremmin Kiinaa ja Suomea teoreettisessa viitekehyksessä, työkaluina analyysissä käytetään PESTEL ja SWOT malleja. SWOT malli kertoo osapuolien vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat.
Itse liiketoimintasuunnitelmassa käytetään Hoffrenin liikeideamallia, jossa keskitytään tarpeeseen, imagoon, tuotteeseen, asiakasryhmiin, toimintatapaan ja voimavaroihin.
Opinnäytetyössä käytetään laadullista tutkimusmenetelmää ja lähestymistapa on deduktiivinen. Teoreettisen osion tutkimusaineiston lähteinä käytetään julkaistuja materiaaleja, kuten artikkeleita, kirjallisuutta ja luotettavia Internet lähteitä.
Analysoidakseen paremmin Kiinaa ja Suomea teoreettisessa viitekehyksessä, työkaluina analyysissä käytetään PESTEL ja SWOT malleja. SWOT malli kertoo osapuolien vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat.
Itse liiketoimintasuunnitelmassa käytetään Hoffrenin liikeideamallia, jossa keskitytään tarpeeseen, imagoon, tuotteeseen, asiakasryhmiin, toimintatapaan ja voimavaroihin.
Opinnäytetyössä käytetään laadullista tutkimusmenetelmää ja lähestymistapa on deduktiivinen. Teoreettisen osion tutkimusaineiston lähteinä käytetään julkaistuja materiaaleja, kuten artikkeleita, kirjallisuutta ja luotettavia Internet lähteitä.