Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma : case: Local4U
Kiselev, Alina; Viertorinta, Ronja; Vuorikoski, Maisa (2022)
Kiselev, Alina
Viertorinta, Ronja
Vuorikoski, Maisa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112624249
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112624249
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona paikallis- ja matkailusivustolle nimeltä Local4U. Työn tavoitteena oli luoda yritykselle digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Vuonna 2020 perustetun sivuston tarkoitus on tuoda paikallisten yritysten palvelut ja kotimaanmatkailu kätevästi löydettäväksi yhdeltä sivustolta. Työ tehtiin, koska yrityksellä ei ole vastaavaa suunnitelmaa ja nykyinen markkinointi ei tuota haluttuja tuloksia.
Suunnitelman teossa käytettiin digitaalisen markkinoinnin työkaluna tunnettuna SOSTAC-mallia. Suunnitelma laadittiin malliin pohjautuen ja siinä huomioitiin yrityksen nykyiset resurssit ja tavoitteet. Työ perustui digitaalisen markkinoinnin käsitteisiin, jotka olivat keskeisiä yritykselle laaditun suunnitelman kannalta. Empiiristä tietopohjaa työlle hankittiin omistajan haastattelun, kilpailija-analyysin ja asiakaskyselyn avulla.
Työn tuloksena syntyneen suunnitelman avulla Local4U:n on mahdollista parantaa markkinoinnin tavoitteellisuutta. Suunnitelma sisältää tavoitteita edistäviä ehdotuksia markkinointitavoista ja -sisällöistä sekä niiden toteutuksessa huomioitavia asioita.
Suunnitelman teossa käytettiin digitaalisen markkinoinnin työkaluna tunnettuna SOSTAC-mallia. Suunnitelma laadittiin malliin pohjautuen ja siinä huomioitiin yrityksen nykyiset resurssit ja tavoitteet. Työ perustui digitaalisen markkinoinnin käsitteisiin, jotka olivat keskeisiä yritykselle laaditun suunnitelman kannalta. Empiiristä tietopohjaa työlle hankittiin omistajan haastattelun, kilpailija-analyysin ja asiakaskyselyn avulla.
Työn tuloksena syntyneen suunnitelman avulla Local4U:n on mahdollista parantaa markkinoinnin tavoitteellisuutta. Suunnitelma sisältää tavoitteita edistäviä ehdotuksia markkinointitavoista ja -sisällöistä sekä niiden toteutuksessa huomioitavia asioita.