Tasting-tilaisuuden tuotteistaminen panimo pub Ant Brew:lle
Korkalainen, Ilona (2022)
Korkalainen, Ilona
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924763
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924763
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää lahtelaiselle panimo pub Ant Brew:lle toimivampi ja elämyksellisempi tasting-tilaisuus. Kehitystyössä hyödynnettiin kvalitatiivisen, - eli laadullisen tutkimuksen menetelmiä, sekä palvelumuotoilua. Palvelumuotoilua hyödyntäen palvelusta saatiin entistä asiakaslähtöisempi, sekä elämyksellisempi.
Tutkimuskysymys on: ”Kuinka luoda laadukas, sitouttava ja elämyksellinen tasting?” Tähän saatiin vastaus keräämällä kattava teoriapohja, sekä järjestämällä tasting-tilaisuus, jossa tutkittua tietoa voitiin kokeilla käytännössä. Tasting-tilaisuuden aikana haastateltiin asiakkaita, sekä kerättiin asiakaspalautetta kyselyn avulla.
Opinnäytetyössä luotiin Ant Brewn henkilökunnalle ohje tasting-tilaisuuden järjestämiseen. Ohje noudattaa toimeksiantajayrityksen aikaisempia käytänteitä, ja toimii muistin tukena tilaisuuden aikana. Tutkimustulosten perusteella sitouttava, laadukas ja elämyksellinen tasting luodaan kattavalla suunnittelulla, asiakasarvon ymmärtämisellä, sekä selkeällä ohjeistuksella.
Tutkimuskysymys on: ”Kuinka luoda laadukas, sitouttava ja elämyksellinen tasting?” Tähän saatiin vastaus keräämällä kattava teoriapohja, sekä järjestämällä tasting-tilaisuus, jossa tutkittua tietoa voitiin kokeilla käytännössä. Tasting-tilaisuuden aikana haastateltiin asiakkaita, sekä kerättiin asiakaspalautetta kyselyn avulla.
Opinnäytetyössä luotiin Ant Brewn henkilökunnalle ohje tasting-tilaisuuden järjestämiseen. Ohje noudattaa toimeksiantajayrityksen aikaisempia käytänteitä, ja toimii muistin tukena tilaisuuden aikana. Tutkimustulosten perusteella sitouttava, laadukas ja elämyksellinen tasting luodaan kattavalla suunnittelulla, asiakasarvon ymmärtämisellä, sekä selkeällä ohjeistuksella.