Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tarinallisen sisältömarkkinoinnin kehittämissuunnitelma Studio Sieluisalle

Suutari, Isabella (2022)

 
Avaa tiedosto
Suutari_Isabella.pdf (2.625Mt)
Lataukset: 


Suutari, Isabella
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125531
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä tarinallisen sisältömarkkinoinnin kehittämissuunnitelma toimeksiantajayritykselle, Studio Sieluisalle. Studio Sieluisa on vuonna 2020 perustettu kotimainen vaatebrändi. Yritys suunnittelee ja valmistaa naisten vaatteita, jotka myydään yrityksen verkkokaupan kautta. Toimintaa pyörittää yksi henkilö, yrityksen perustaja.

Opinnäytetyön muoto on kehittämistyö. Työn tavoitteena oli yrityksen tarinaan paneutuminen, asiakasymmärryksen lisääminen, kohderyhmän ja erottautumistekijöiden tarkentaminen sekä selkeän suunnitelman laatiminen yrityksen tarinallista sisältömarkkinointia varten. Opinnäytetyö koostuu tarinallisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin tietoperustasta. Työssä on lisäksi hyödynnetty benchmarkingia, Anne Kalliomäen Stooripuu -menetelmää ja tarinaidentiteetin käsikirjaa sekä Annette Simmonsin tarinatyyppejä.

Studio Sieluisan yrittäjän aiempi kokemus sosiaalisesta mediasta auttoi rajaamaan kehittämissuunnitelman toimeksiantajayrityksen eniten käyttämään markkinointikanavaan, Instagramiin. Työn tuloksena syntyi selkeä tarinallisen sisältömarkkinoinnin suunnitelma yrityksen Instagram -tiliä varten. Tarinaidentiteetin käsikirjan ja sisältökategorioiden avulla Studio Sieluisan sisältöjen tuottaminen helpottuu ja ne puhuttelevat oikeaa kohderyhmää sekä potentiaalisia asiakkaita. Kehittämissuunnitelmaa voi tulevaisuudessa käyttää oppaana myös Studio Sieluisan muihin kehitysprojekteihin, jotta kaikki liiketoiminnan eri osa-alueet kertovat samaa tarinaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste