Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Juhlasopen sisältömarkkinointisuunnitelma TikTok-sovellukseen

Väänänen, Kirsi (2022)

 
Avaa tiedosto
Vaananen_Kirsi.pdf (1.040Mt)
Lataukset: 


Väänänen, Kirsi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120226068
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda strateginen sisältömarkkinointisuunnitelma Juhlasopelle TikTok-sovellukseen. Sisältömarkkinointisuunnitelman avulla voidaan aloittaa Juhlasopen TikTok-tilin käytön ja videoiden julkaisu alustalla. Toimeksiannon idea lähti siitä, että haluttiin luoda Juhlasopelle uutta markkinointimateriaalia lyhyiden videoiden muodossa ja tätä kautta saataisiin lisänäkyvyyttä ja mahdollisesti uusia asiakkaita.

Toimeksiantajana toimii Siilinjärvellä, Pohjois-Savossa sijaitseva vanhaan navettaan rakennettu juhlatila Juhlasoppi. Pääasiallisena toimialana on tilan vuokraus, mutta asiakkaita autetaan tarvittaessa juhlien suunnittelussa. Juhlasoppi on perheyritys, jossa työskentelee kolme työntekijää ja tämän opinnäytetyön kirjoittaja toimii yrityksessä viestinnän, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehtävissä.

Opinnäytetyön tietoperustassa perehdytään sisältömarkkinointiin, sen strategiseen sisältömarkkinointisuunnitteluun, TikTokiin sovelluksena ja lyhyiden videotuotantojen hyötyihin yritykselle. Sisältömarkkinointisuunnitelma pohjautuu opinnäytetyön tietoperustaan, mutta myös kolmeen benchmarkingin avulla vertailtuun TikTok-käyttäjätiliin. Tilit ovat Vrmatkalla, Ryanair ja Kellylouisekilljoy. Tästä vertailusta havaittiin, että jokainen näistä kolmesta TikTok-käyttäjästä luo aitoa, humoristista sekä heidän teemaansa sopivaa sisältöä ja tämä menestyy TikTokissa.

Sisältömarkkinointisuunnitelma sisältää tavoitteet, asiakaspersoonan ja ostopolun, ydintarinan ja sisältötyypit. Tavoitteet ovat määritelty SMART-kaavion avulla ja asiakaspersoona luotiin Juhlasopen asiakasdatan, Facebookista ja Instagramista saadun datan sekä tämän opinnäytetyön tietoperustan avulla. Ostopolussa perehdytään REAN-kaaviolla, miten asetettu tavoite saavutetaan asiakaspersoonan näkökulmasta ja lopuksi käydään läpi Juhlasopen TikTok-tilin sisältötyypit.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste