Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myymäläkonseptin uudistamisen vaikutukset työntekijöiden näkökulmasta

Laine, Tuukka (2022)

 
Avaa tiedosto
Laine_Tuukka.pdf (519.6Kt)
Lataukset: 


Laine, Tuukka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120326105
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten myymälöiden konseptin uudistus on toteutunut työntekijöiden näkökulmasta. Opinnäytetyö tehtiin Yritykselle, joka halusi pysyä salassa ja esitetään opinnäytetyössä nimellä yritys X. Yhtiön toimialaa ovat yleinen teletoiminta sekä tietoliikenne ja ICT-palvelujen tarjoaminen. Yritys X tarjoaa myös toimialaan liittyviä laitteita ja toimialaa tukevaa muuta liiketoimintaa.

Opinnäytetyön viitekehys rakentui myymälöiden liiketoiminnan kehittämisen ympärille. Erityisesti tarkastellaan, miten myymälöiden konseptin uudistus on vaikuttanut työntekijöiden työn eri osa-alueiden kehittymiseen verrattuna vanhaan. Ensimmäisenä teoriaosuudessa tarkastellaan liiketoiminnan kehittämisen vaatimuksia. Seuraavana teoriaosuudessa syvennytään myymäläympäristön vaatimuksiin, jotka tulee huomioida suunnitteluvaiheessa. Opinnäytetyön tutkimus painottui työntekijöiden näkökulmiin eri työn osa-alueiden suhteen. Työn eri osa-alueet rajattiin tarkasti käsittelemään neljää eri aihetta, jotta opinnäytetyössä pystyttäisiin esittämään selkeästi muutokset vanhan sekä uuden välillä. Tutkittaviin osa-alueisin kuuluivat työympäristön- ja ilmapiirin, asiakaskohtaamisen laadun, sekä myynnin kehittyminen verrattuna vanhaan. Jokaista neljää eri osa-aluetta käsiteltiin syvemmin teoriaosuudessa.

Opinnäytetyössä käytettiin tutkimusmenetelmänä kyselytutkimusta, jota varten luotiin kyselylomake kaikille tutkimukseen osallistuvaan myymälöiden työntekijöille. Kyselytutkimuksen lisäksi opinnäytetyössä käytettiin teemahaastattelua, joka toteutettiin yhden myymälän työntekijöille.

Lopputuloksena saavutettiin arvokasta tietoa, miten myymälöiden konseptin uudistus on vaikuttanut työn eri osa-alueisiin. Tutkimuksesta ilmeni myös asioita, joita tulisi kehittää tulevaisuudessa. Tutkimuksessa ilmenneitä asioita voidaan hyödyntää tulevissa myymälöiden konseptien uudistuksissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste