Asiakaskokemus palvelun muutosvoimana : kehitystyön valmistelu ja projektisuunnittelu liikunta-alalla
Immonen, Jaana (2022)
Immonen, Jaana
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120226055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120226055
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on ollut valmistella ja suunnitella kehitysprojekti liikunta-alan palveluyrityksen kehitystä varten. Kehitystyön tueksi on toteutettu erilaisin palvelumuotoilun tiedonkeruumenetelmien avulla toimintatutkimuksen ensimmäinen sykli, josta saatujen tietojen perusteella organisaation sisäisesti pystytään valitsemaan ja priorisoimaan kehityskohteita sekä toteutettavia ideoita ja käyttäjätoiveita. Työ on tehty tilauksesta kohdeorganisaatiolle.
Projektisuunnitelmaa varten on tehty raamit, joiden pohjalta kehitystyö on jaettavissa helpommin hallittaviin kokonaisuuksiin kustannustehokkuus huomioiden, suunniteltavissa ennakkoon ja toteutettavissa organisaation aikataulujen puitteissa.
Toimintatutkimuksesta voidaan havaintona todeta, että eri metodein saaduissa tuloksissa toistuu tiettyjä kehityskohteita, joiden korjaamisella yrityksen on mahdollista kehittää toimintaansa useiden eri asiakasryhmien tarpeisiin paremmin sopivaksi.
Kehitysprojektille on muodostettu raamit, joiden mukainen työ alkaa vuoden 2022 lopulla. Toimintatutkimuksen seuraava sykli on tarkoituksenmukaista toteuttaa ensimmäisten muutostöiden jälkeen, ja sen perusteella kehitystä voidaan edelleen jatkaa.
Projektisuunnitelmaa varten on tehty raamit, joiden pohjalta kehitystyö on jaettavissa helpommin hallittaviin kokonaisuuksiin kustannustehokkuus huomioiden, suunniteltavissa ennakkoon ja toteutettavissa organisaation aikataulujen puitteissa.
Toimintatutkimuksesta voidaan havaintona todeta, että eri metodein saaduissa tuloksissa toistuu tiettyjä kehityskohteita, joiden korjaamisella yrityksen on mahdollista kehittää toimintaansa useiden eri asiakasryhmien tarpeisiin paremmin sopivaksi.
Kehitysprojektille on muodostettu raamit, joiden mukainen työ alkaa vuoden 2022 lopulla. Toimintatutkimuksen seuraava sykli on tarkoituksenmukaista toteuttaa ensimmäisten muutostöiden jälkeen, ja sen perusteella kehitystä voidaan edelleen jatkaa.