Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändikäsikirja brändiviestinnän ja työnantajamielikuvan vahvistamiseksi : Love Beauty Oy

Harju, Jasmin; Aejmelaeus, Kristiina (2022)

 
Avaa tiedosto
Harju_Jasmin_Aejmelaeus_Kristiina.pdf (2.896Mt)
Lataukset: 


Harju, Jasmin
Aejmelaeus, Kristiina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120526613
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin kehittämistyönä kotimaiselle kosmetiikkabrändien maahantuojalle. Työn tavoitteena oli kehittää brändiviestintää yrityksen oman brändin sekä työnantajamielikuvan osalta. Tarkoituksena oli luoda organisaation sisäiseen käyttöön tavoitetta tukeva brändikäsikirja. Tutkimusongelmana työssä oli, miten markkinointiviestintää kannattaa toteuttaa sosiaalisessa mediassa niin, että se kehittää yritysbrändiä ja ulkoista työnantajamielikuvaa. Kehittämiskohteiden taustalla oli erityisesti ajatus uusien osaajien kiinnostuksen herättämisestä tulevissa rekrytoinneissa. Teoreettinen viitekehys muodostettiin brändiviestintää, markkinointia, sekä brändin visuaalista ilmettä käsittelevän kirjallisuuden sekä sähköisten artikkelien ympärille. Lisäksi käsiteltiin brändin vaikutusta työnantajamielikuvaan.

Pohjustavassa tutkimusosuudessa selvitettiin yrityksen omia näkemyksiä brändistään haastattelun avulla. Lisäksi potentiaalisten työnhakijoiden kokemuksia yrityksen ulkoisesta työnantajamielikuvasta ja sosiaalisesta mediasta selvitettiin kyselytutkimuksen avulla. Brändikäsikirjan sisältö suunniteltiin tutkimusaineistoa sekä benchmarking -menetelmää hyödyntäen. Haastattelun vastauksissa ilmenneitä yrityksen arvoja, missiota ja visiota käytettiin brändikäsikirjan tietoperustana. Visuaalinen ilme suunniteltiin uusien brändivärien, fonttien ja äänensävyn ympärille. Kyselytutkimuksen tuloksista havaittiin, että yrityksen arvot ja henkilöstö vaikuttavat eniten sen ulkoiseen mielikuvaan. Toinen tärkeä havainto oli, että näitä teemoja toivotaan näkyvämmäksi osaksi yrityksen sosiaalista mediaa. Tältä pohjalta suunniteltiin sisältöstrategia brändin sosiaalista mediaa varten. Sisältöstrategia, graafinen ohjeisto ja brändiä yhdistävät tekijät muodostivat lopulta 20-sivuisen brändioppaan. Opinnäytetyön tuotosta voidaan hyödyntää yhtenä yrityksen brändinhallinnan työvälineenä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste