Digimarkkinointisuunnitelma kohdeyritykselle : case Elämysravintola Nosturi
Back, Nea (2022)
Back, Nea
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726894
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726894
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli luoda ravintola Nosturille tehostettu markkinointisuunnitelma, joka rajautuu mainonnan digitaalisiin työkaluihin. Suunnitelmaa lähdettiin rakentamaan kesän 2022 ajalta kerätystä datasta ja analytiikasta, sekä kartoituksella yrityksen markkinoinnin nykytilanteesta. Työ koostuu teoriaosuudesta, empiriaosuudesta, sekä toiminnallisesta digimarkkinointisuunnitelmasta.
Teoriaosuudella muodostettiin viitekehys empiriaosuutta varten. Teorialuvussa esiteltiin toimivia kaavioita, joilla yrityksen mainontaa saataisiin kehitettyä tulevaisuutta varten. Kilpailukeinot, asiakaspolun muodostaminen, SWOT-analyysi, sekä markkinointistrategian luominen olivat merkittävässä roolissa niin teoria-, kuin empiriaosuudessa.
Empiriaosuus koostuu teoriaosuuden kaavioiden käytäntöön panemisesta. Osiossa käsiteltiin teoriaosuuden huomioita, joilla Nosturin tilannetta voitaisi kehittää. Käytännönosuudessa havaittiin, että Nosturin tuote on toimiva, mutta kasvaakseen se vaatii tarkan suunnitelman. Uudistetussa suunnitelmassa kartoitettiin nykytilanne, luotiin tavoite, sekä strategia onnistumiseen SOSTAC-kaaviota hyödyntäen.
Teoriaosuudella muodostettiin viitekehys empiriaosuutta varten. Teorialuvussa esiteltiin toimivia kaavioita, joilla yrityksen mainontaa saataisiin kehitettyä tulevaisuutta varten. Kilpailukeinot, asiakaspolun muodostaminen, SWOT-analyysi, sekä markkinointistrategian luominen olivat merkittävässä roolissa niin teoria-, kuin empiriaosuudessa.
Empiriaosuus koostuu teoriaosuuden kaavioiden käytäntöön panemisesta. Osiossa käsiteltiin teoriaosuuden huomioita, joilla Nosturin tilannetta voitaisi kehittää. Käytännönosuudessa havaittiin, että Nosturin tuote on toimiva, mutta kasvaakseen se vaatii tarkan suunnitelman. Uudistetussa suunnitelmassa kartoitettiin nykytilanne, luotiin tavoite, sekä strategia onnistumiseen SOSTAC-kaaviota hyödyntäen.