Instagram-ystävällinen tila : tilasuunnittelun hyödyntäminen brändin sosiaalisen median näkyvyyden lisäämisessä
Ojala, Anna (2022)
Ojala, Anna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927449
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927449
Tiivistelmä
Opinnäytteessäni tutkin, minkälaisia tilasuunnittelun keinoja on hyödynnetty brändinäkyvyyden lisäämiseksi sosiaalisen median alustoilla, erityisesti Instagramissa. Tavoitteenani oli suunnitella vastaavia keinoja hyödyntämällä konseptitason tilasuunnitelma kuvitteelliselle kahvilalle ja perehtyä siihen, millaiset tilalliset ja sisustukselliset ratkaisut voivat edesauttaa sosiaalisen median näkyvyyden kasvattamisessa ja millaisia tiloja ihmiset haluavat valokuvata. Taustoituksena tutkin sosiaalisen median merkitystä, historiaa, ilmiöitä ja trendejä kahvilasuunnittelun ja markkinoinnin näkökulmasta. Hyödynsin työssäni myös benchmarkingia sekä omaa osaamistani aihepiiristä. Tärkeä osa tutkimusta oli myös toteuttamani sosiaalisen median asiantuntijan haastattelu aiheesta. Tutkimuksen lopputuloksena syntynyt tilasuunnitelma on suunniteltu mahdollisimman Instagram-ystävälliseksi, eli kuvaukselliseksi, erityisesti Instagram-sovelluksen näkökulmasta.