Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median kehittämissuunnitelma uudenlaiselle digipalvelulle

Jaakkola, Ida; Hellman, Venla; Kukkonen, Pauliina (2022)

 
Avaa tiedosto
Hellman_Jaakkola_Kukkonen.pdf (1.601Mt)
Lataukset: 


Jaakkola, Ida
Hellman, Venla
Kukkonen, Pauliina
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927726
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli luoda sosiaalisen median kehittämissuunnitelma uudenlaiselle digipalvelulle nimeltä ProppU. Kehittämissuunnitelman tavoitteena oli lisätä ProppU:n sosiaalisen median markkinointia ja kasvattaa heidän asiakaskuntaansa. Keskityimme opinnäytetyössä pääosin Instagramin ja Facebookin sisällöntuotantoon, joissa ProppU:lla oli jo ennestään profiilit.

Tietoperusta koostuu erinäisistä sisältömarkkinoinnin, sosiaalisen median markkinoinnin ja sisältöstrategian kirjallisista sekä sähköisistä lähteistä. Tutkimuksessa hyödynnettiin kvalitatiivisia ja kvantitatiivisia menetelmiä, kuten benchmarkingia, haastattelua, kilpailija-analyysiä ja kyselyä. Kysely ja haastattelu kohdennettiin remontoinnista kiinnostuneille henkilöille.

Tutkimuksen pohjalta keskeisimpinä tuloksina nousivat esiin sosiaalisen median mahdollisuus vaikuttaa henkilön ostopäätökseen sekä sosiaalisen median julkaisujen aikataulutuksen ja säännöllisyyden tärkeys näkyvyyden lisäämisessä. Myös digimarkkinoinnin kohdentaminen etenkin materiaalivalintoihin, sekä remontin suunnitteluvaiheeseen osoittautui merkittäväksi.

Kehittämisehdotuksena loimme ProppU:lle esimerkin sosiaalisen median vuosikellosta, jota he voivat hyödyntää markkinoinnissaan tulevaisuudessa. Nostimme esiin erilaisia työkaluja, joita ProppU voi halutessaan hyödyntää. Toimme esille myös blogin kirjoittamisen mahdollisuuden sekä kumppanuusmarkkinoinnin, joita ProppU voisi kokeilla jatkossa.
 
The purpose of the thesis was to create a social media development plan for a new kind of digital service called ProppU. The goal of the development plan was to increase ProppU’s social media marketing and their customer base. In this thesis, we mainly focused on content production for Instagram and Facebook, where ProppU already has profiles.

The database includes various written and electronic content marketing, social media marketing, and content strategy sources. The study utilised qualitative and quantitative methods, such as benchmarking, interviews, competitor analysis, and survey. The survey and interview were aimed at people interested in renovation.

Based on the study, the most important results that emerged were the possibility of social media influencing a person’s purchase decisions and the importance of scheduling and regularity of social media publications in increasing visibility. Targeting on digital marketing, especially in material choices, and in the planning phase of the renovation also proved to be significant.

As a development proposal, we created an example of a social media annual clock for ProppU that they can use in the future. We also showed a few tools that ProppU can use if they wish and highlighted the possibility of writing a blog and partnership marketing, which ProppU could try in the future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste