Digitaalinen markkinointisuunnitelma pienkonekorjaamolle
Hartikainen, Maisa (2022)
Hartikainen, Maisa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121228126
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121228126
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä digitaalinen markkinointisuunnitelma pienkonekorjaamolle. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona toiminnallisena opinnäytetyönä. Toimeksiantajayritys on perustettu vuonna 2022 eli se on aloittanut toimintansa samana vuonna, kuin opinnäytetyö tehtiin. Koska kyseessä on vasta aloittava yritys, sille ei ollut vielä ehditty tehdä digitaalisen markkinoinnin suunnitelmaa. Suunnitelmaa tarvittiin kehittämään yrityksen markkinointia. Tavoitteena oli tehdä suunnitelmasta mahdollisimman konkreettinen ja sellainen, joka olisi helposti toteutettavissa ja joka auttaisi yritystä saamaan lisää asiakkaita.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin niitä digitaalisen markkinoinnin keinoja ja mahdollisuuksia, jotka olivat toimeksiantajayrityksen markkinoinnin kannalta oleellisia. Tietoa saatiin pääasiassa markkinointikirjallisuudesta sekä valikoiduista verkkolähteistä. Suurin osa käytetyistä lähteistä on melko uusia, koska tiedon haluttiin olevan mahdollisimman ajantasaista.
Opinnäytetyön produktina eli lopputuotteena laadittiin toimeksiantajayritykselle digitaalinen markkinointisuunnitelma, jonka kulmakivenä toimii kolmen vuoden suunnitelma digitaalisen markkinoinnin kehittämiseksi. Suunnitelmassa annettiin yritykselle konkreettisia ehdotuksia markkinoinnin parantamiseksi kolmelle vuodelle, jotta viimeisenä vuonna oltaisiin saavutettu alkuperäinen päämäärä eli asiakasmäärän kasvaminen.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin niitä digitaalisen markkinoinnin keinoja ja mahdollisuuksia, jotka olivat toimeksiantajayrityksen markkinoinnin kannalta oleellisia. Tietoa saatiin pääasiassa markkinointikirjallisuudesta sekä valikoiduista verkkolähteistä. Suurin osa käytetyistä lähteistä on melko uusia, koska tiedon haluttiin olevan mahdollisimman ajantasaista.
Opinnäytetyön produktina eli lopputuotteena laadittiin toimeksiantajayritykselle digitaalinen markkinointisuunnitelma, jonka kulmakivenä toimii kolmen vuoden suunnitelma digitaalisen markkinoinnin kehittämiseksi. Suunnitelmassa annettiin yritykselle konkreettisia ehdotuksia markkinoinnin parantamiseksi kolmelle vuodelle, jotta viimeisenä vuonna oltaisiin saavutettu alkuperäinen päämäärä eli asiakasmäärän kasvaminen.