Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelijan vaikutus asiakaskokemukseen Peak Performance kivijalkamyymälässä

Tuukkanen, Peetu (2022)

 
Avaa tiedosto
Tuukkanen_Peetu.pdf (663.1Kt)
Lataukset: 


Tuukkanen, Peetu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328341
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee asiakaspalvelijan vaikutusta asiakaskokemukseen, keskittyen Helsingin Aleksanterinkadun Peak Performance kivijalkamyymälään, joka on opinnäytetyön toimeksiantaja. Nykypäivänä kivijalkamyymälöiden toiminta vähenee jatkuvasti, ja ostokäyttäytyminen keskittyy enemmän verkkokauppoihin. Tässä opinnäytetyössä selvitetään sitä, miten asiakaspalvelija voi vaikuttaa asiakaskokemukseen, ja mitkä tekijät vaikuttavat siihen, että asiakkaat edelleen asioivat Peak Performancen kivijalkamyymälässä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään yleisesti asiakaskokemusta sekä siihen vaikuttavia tekijöitä. Ensin syvennytään asiakaskokemukseen ja asiakaspalvelijan vaikutukseen mietittäessä asiakkaan kokemusta palveluntarjoajasta. Tämän jälkeen, selvitetään asiakaskokemuksen elinkaari sekä tekijät, joilla vaikutetaan osa-alueittain asiakaskokemukseen.

Opinnäytetyö toteutettiin tutkimalla sekä keräämällä tietoa teoriaosuuteen kirjoista ja tieteellisistä artikkeleista. Tämän jälkeen, teorian pohjalta luotiin kvalitatiivinen tutkimus. Tutkimuksessa haastattelujen avulla, pyrittiin löytämään vastaus tutkimuksen tutkimuskysymykseen, joka on seuraava: millä tavalla asiakaspalvelija voi vaikuttaa Peak Performance kivijalkamyymälän asiakaskokemukseen?

Tutkimuksen tulosten yhteenvetona voidaan todeta, että asiakaspalvelijan vaikutus asiakaskokemukseen on merkittävä. Asiakkaan näkökulmasta, on hyvin tärkeää, että asiakaspalvelu on positiivista sekä asiantuntevaa. Aleksanterinkadun Peak Performance kivijalkamyymälän asiakaspalvelu koetaan olevan merkittävässä osassa asiakkaan kokemukseen sekä ostopäätökseen. Myymälän henkilökunnan asiantuntijuus, asenne sekä myymälän yleinen esillepano sekä siisteys nähdään tekijöinä, jotka saavat asiakkaat palaamaan yhä uudestaan paikan päälle kivijalkamyymälään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste