Markkinoinnin tehokkuuden mittaaminen verkkokaupan ja verkkomarkkinoinnin näkökulmasta
Onatsu, Kasperi (2022)
Onatsu, Kasperi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530209
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530209
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on verkkokaupan markkinointi kokonaisvaltaisesti sekä sen kannattavuus ja tehokkuus. Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää sellaisia markkinoinnin menetelmiä ja markkinoinnin mittaamisen keinoja, joista verkkokaupat voisivat hyötyä.
Tästä aiheesta ei ole tehty aiemmin kovin montaa opinnäytetyötä ja siksi työ on ainutlaatuinen sen aiheen sekä haasteellisuuden kannalta.
Opinnäytetyön tietoperustassa käydään läpi olennaisia markkinointiin liittyviä asioita ja käsitellään erilaisia yrityksen toiminnan mittareita. Menetelmän valintana oli toiminnallinen opinnäytetyö, koska se sopi parhaiten tälle opinnäytetyölle. Varsinainen tuotos on ohje aloittavalle verkkokaupalle tehokasta markkinointia ja sen mittaamista varten. Ohjeessa syvennytään verkkokaupan toimintaan ja siinä kerrotaan myös erilaisia keinoja markkinoinnin toteuttamiseen ja mittaamiseen. Ohjeen tarkoituksena on olla helposti luettava ja auttaa lukijaa ymmärtämään syvemmin verkkokaupan toimintaa varsinkin markkinoinnin näkökulmasta.
Tietoperustassa käytetty kirjallisuus sekä muut lähteet olivat olennaisia opinnäytetyön kannalta, sekä ne mahdollistivat opinnäytetyön toiminnallisen osuuden toteutuksen. Opinnäytetyön tuloksena laadittu ohje on helposti luettava sekä sisällöltään asiallinen ja hyvä. Aloittavan verkkokaupan perustaja voi saada siitä apua ja hyödyntää ohjetta käytännön tilanteissa.
Tästä aiheesta ei ole tehty aiemmin kovin montaa opinnäytetyötä ja siksi työ on ainutlaatuinen sen aiheen sekä haasteellisuuden kannalta.
Opinnäytetyön tietoperustassa käydään läpi olennaisia markkinointiin liittyviä asioita ja käsitellään erilaisia yrityksen toiminnan mittareita. Menetelmän valintana oli toiminnallinen opinnäytetyö, koska se sopi parhaiten tälle opinnäytetyölle. Varsinainen tuotos on ohje aloittavalle verkkokaupalle tehokasta markkinointia ja sen mittaamista varten. Ohjeessa syvennytään verkkokaupan toimintaan ja siinä kerrotaan myös erilaisia keinoja markkinoinnin toteuttamiseen ja mittaamiseen. Ohjeen tarkoituksena on olla helposti luettava ja auttaa lukijaa ymmärtämään syvemmin verkkokaupan toimintaa varsinkin markkinoinnin näkökulmasta.
Tietoperustassa käytetty kirjallisuus sekä muut lähteet olivat olennaisia opinnäytetyön kannalta, sekä ne mahdollistivat opinnäytetyön toiminnallisen osuuden toteutuksen. Opinnäytetyön tuloksena laadittu ohje on helposti luettava sekä sisällöltään asiallinen ja hyvä. Aloittavan verkkokaupan perustaja voi saada siitä apua ja hyödyntää ohjetta käytännön tilanteissa.