Tietopankkien käyttöönotto organisaatioissa
Nurminen, Mikko (2022)
Nurminen, Mikko
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530099
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530099
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön pohjana toimii kumppaniyritykselle suoritettu tietopankinpäivitysprojekti, jolla parannettiin materiaalin saavutettavuutta ja rakennetta. Salassapidollisista syistä itse materiaalia ei tässä työssä näytetä.
Opinnäytetyön tavoite oli parantaa yrityksen laajan tietopankin saavutettavuutta uuden rakenteen ja käytetyn järjestelmän kautta, jolloin asiakaspalvelu tilanteet nopeutuvat ja yrityksen saatavilla olevat henkilöresurssit voivat keskittyä paremmin omiin työtehtäviinsä. Kumppaniyritys on IT-alalla toimiva B2B Solutions Oy.
Projektin hyötyjä on pohdittu sekä yrityksen että asiakkuuksien kannalta. Asiakaspalvelunlaatuun kattavalla ja saavutettavalla tietopankilla on suuri merkitys, sillä asiakaspalvelun vastausajat nopeutuvat ja uuden työntekijän perehdytykseen liitetty henkilöresurssi voi keskittyä omiin työtehtäviinsä enemmän. Nämä hyödyt on pidetty mielessä projektin toteuttamisen aikana uuden järjestelmän rakennetta luodessa ja vanhaa materiaalia siihen siirtäessä.
Projektin aikana vanhaa ja uutta OneNote versiota tietopankista vertailtiin. Uudella järjestelmällä oli tietyt vaatimukset, jotka sen tuli täyttää ja vanhaa materiaalia siirrettiin järjestelmään niiden puitteissa.
Projektin aikana rakennettu OneNote-tietopankki kehitti yrityksen käyttämiä ohjeistuksia selkeämmiksi ja saavutettavammiksi. Lopputuloksen pohjalle yrityksen on helppo luoda uutta ohjeistusmateriaalia sekä päivittää vanhaa tietoa.
Opinnäytetyön tavoite oli parantaa yrityksen laajan tietopankin saavutettavuutta uuden rakenteen ja käytetyn järjestelmän kautta, jolloin asiakaspalvelu tilanteet nopeutuvat ja yrityksen saatavilla olevat henkilöresurssit voivat keskittyä paremmin omiin työtehtäviinsä. Kumppaniyritys on IT-alalla toimiva B2B Solutions Oy.
Projektin hyötyjä on pohdittu sekä yrityksen että asiakkuuksien kannalta. Asiakaspalvelunlaatuun kattavalla ja saavutettavalla tietopankilla on suuri merkitys, sillä asiakaspalvelun vastausajat nopeutuvat ja uuden työntekijän perehdytykseen liitetty henkilöresurssi voi keskittyä omiin työtehtäviinsä enemmän. Nämä hyödyt on pidetty mielessä projektin toteuttamisen aikana uuden järjestelmän rakennetta luodessa ja vanhaa materiaalia siihen siirtäessä.
Projektin aikana vanhaa ja uutta OneNote versiota tietopankista vertailtiin. Uudella järjestelmällä oli tietyt vaatimukset, jotka sen tuli täyttää ja vanhaa materiaalia siirrettiin järjestelmään niiden puitteissa.
Projektin aikana rakennettu OneNote-tietopankki kehitti yrityksen käyttämiä ohjeistuksia selkeämmiksi ja saavutettavammiksi. Lopputuloksen pohjalle yrityksen on helppo luoda uutta ohjeistusmateriaalia sekä päivittää vanhaa tietoa.