Motion branding valmiin brändin pohjalta : case Eran motion design style guide
Yösärä, Mika (2022)
Avaa tiedosto
Opinnäytteen liikkuvat osat
Lataukset:
Yösärä, Mika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530309
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530309
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee motion brandingiä, eli sitä, miten brändille luodaan oma liikkuva ilme. Teoriaosuudessa käsitellään mitä motion branding ylipäätään on, sekä sen tärkeyttä nykypäivän brändäyksessä.
Toiminnallisen osan tavoitteena oli hyödyntää tätä tietoa toimeksiantajan eduksi. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Era Content Oylle. Tarkoituksena oli luoda brändin visuaalisen ohjeistuksen ohelle liikeopas – motion design style guide – sekä siihen sisältyvät demo-liikegrafiikat. Koska työ tehtiin olemassa olevalle brändille, brändin visuaalista ilmettä ei tarvinnut suunnitella alusta asti. Tärkein käytetty menetelmä sisällön hahmottamiseksi oli vertailuanalyysi.
Yrityksessä otetaan käyttöön opinnäytetyössä toteutettu motion design style guide, ja sen liikegrafiikkademoja hyödynnetään erinäisissä projekteissa. Oppaan pohjalta rakennetaan tulevaisuudessa myös lisää sisältöä. This thesis is about motion branding featuring a case study made for Era Content Oy. The intent was to design a successful motion branding based on an existing visual brand identity. The goal was to create a working motion design style guide, including motion graphics examples. The guide was meant to build upon the existing brand guidelines. The main method of discerning form was benchmarking. In the theory portion the thesis goes deeper into the meaning of motion branding and its importance in branding today.
As aftermath of the study Era Content utilizes the motion design style guide and included motion graphic examples. The company intends to use the guide to create more motion graphics in the future.
Toiminnallisen osan tavoitteena oli hyödyntää tätä tietoa toimeksiantajan eduksi. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Era Content Oylle. Tarkoituksena oli luoda brändin visuaalisen ohjeistuksen ohelle liikeopas – motion design style guide – sekä siihen sisältyvät demo-liikegrafiikat. Koska työ tehtiin olemassa olevalle brändille, brändin visuaalista ilmettä ei tarvinnut suunnitella alusta asti. Tärkein käytetty menetelmä sisällön hahmottamiseksi oli vertailuanalyysi.
Yrityksessä otetaan käyttöön opinnäytetyössä toteutettu motion design style guide, ja sen liikegrafiikkademoja hyödynnetään erinäisissä projekteissa. Oppaan pohjalta rakennetaan tulevaisuudessa myös lisää sisältöä.
As aftermath of the study Era Content utilizes the motion design style guide and included motion graphic examples. The company intends to use the guide to create more motion graphics in the future.