Sosiaalisen median viestintä ja myynninohjaus veikkausliigaseuroissa
Launis, Sakari (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121830734
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121830734
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli selvittää minkälaista sisältöä veikkausliigaseurat tekevät ja vertailla Ruotsin pääsarjan Allsvenskanin, jossa paikalliset seurat ovat paikallisesti suositummassa asemassa verrattuna Suomeen.
Työssä avattiin teoriapohjaisesti erilaisia sosiaalisen median käsitteitä, käytiin esimerkkien kautta veikkausliigaseurojen sisältöjä eri alustoilla, käytiin läpi veikkausliigaseurojen viestinnästä vastaaville lähetettyjen kyselyiden tuloksia ja hyödynnettiin benchmarkkeja Ruotsin pääsarjan Allsvenskanin seuroista.
Tuloksista tuli ilmi, että Ruotsin pääsarjan Allsvenskanin seurat panostivat sosiaalisen median sisällöissä enemmän yhteisöllisyyteen kuin kotimaisen Veikkausliigan seurat. Veikkausliigaseuroille tehdystä kyselystä kävi ilmi, että Suomessa seurat panostivat enemmän tiedottavaan sisältöön, mikä ei samalla tavalla luo sitoutuneita seuraajia.
Työssä avattiin teoriapohjaisesti erilaisia sosiaalisen median käsitteitä, käytiin esimerkkien kautta veikkausliigaseurojen sisältöjä eri alustoilla, käytiin läpi veikkausliigaseurojen viestinnästä vastaaville lähetettyjen kyselyiden tuloksia ja hyödynnettiin benchmarkkeja Ruotsin pääsarjan Allsvenskanin seuroista.
Tuloksista tuli ilmi, että Ruotsin pääsarjan Allsvenskanin seurat panostivat sosiaalisen median sisällöissä enemmän yhteisöllisyyteen kuin kotimaisen Veikkausliigan seurat. Veikkausliigaseuroille tehdystä kyselystä kävi ilmi, että Suomessa seurat panostivat enemmän tiedottavaan sisältöön, mikä ei samalla tavalla luo sitoutuneita seuraajia.