Kaukolämmön loppukäyttäjän energiatietoisuuden lisääminen
Harava, Emmi (2022)
Harava, Emmi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930861
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930861
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli löytää keinoja ja kanavia tavoittaa paremmin kaukolämmön loppukäyttäjiä, jotta heidän energiatietoisuutensa saataisiin paremmalle tasolle. Työtä on tehty Fortum Power and Heat -asiakkuustoiminnolle. Menetelmänä toimi tehty kysely, jossa selvitettiin loppukäyttäjien näkemystä aiheesta.
Kysely toteutettiin internet-lomakkeella, jonka linkkiä jaettiin sosiaalisen median kanavissa. Kyselystä saadun tiedon perusteella toimeksiantajalle on ehdotettu erityisesti keskittymistä kolmeen eri kanavaan: WhatsAppiin, etäneuvotteluihin sekä panostamista pandemian jälkeen uudelleen livekohtaamisiin. Kanavien hyödyntämisestä on annettu toimeksiantajalle konkreettisia ehdotuksia.
Toimeksiantaja oli kiitollinen uusista näkökulmista, joita työ heille antoi. Työtä tullaan käyttämään asiakkuustoiminnon viestintäsuunnitelman rakentamisessa. Ensimmäisenä liikkeelle lähdetään etäneuvotteluiden tuotteistamisesta helpommin lähestyttävään muotoon.
Kysely toteutettiin internet-lomakkeella, jonka linkkiä jaettiin sosiaalisen median kanavissa. Kyselystä saadun tiedon perusteella toimeksiantajalle on ehdotettu erityisesti keskittymistä kolmeen eri kanavaan: WhatsAppiin, etäneuvotteluihin sekä panostamista pandemian jälkeen uudelleen livekohtaamisiin. Kanavien hyödyntämisestä on annettu toimeksiantajalle konkreettisia ehdotuksia.
Toimeksiantaja oli kiitollinen uusista näkökulmista, joita työ heille antoi. Työtä tullaan käyttämään asiakkuustoiminnon viestintäsuunnitelman rakentamisessa. Ensimmäisenä liikkeelle lähdetään etäneuvotteluiden tuotteistamisesta helpommin lähestyttävään muotoon.