Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynti oikeaan tarpeeseen - Myyjän ja asiakkaan välinen vuorovaikutus konsultointipalvelujen myynnissä

Airikainen, Sami (2022)

Avaa tiedosto
Airikainen_Sami.pdf (578.9Kt)
Lataukset: 


Airikainen, Sami
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122131351
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kehitysehdotuksia, joiden avulla toimeksiantajayrityksen vuorovaikutuskeinoja voidaan parantaa. Työn tavoitteena oli parantaa toimeksiantajan vuorovaikutuskeinoja myyntiprosessin edistämisessä ja yhteisymmärryksen rakentamisessa konsultointipalvelujen myynnissä. Työn toimeksiantajana toimi Yritys X, joka tarjoaa palveluita yrityksille sekä työntekijöille.

Työn tutkimuskysymykseksi muodostui ”miten vuorovaikutuksen keinoin voidaan vaikuttaa siihen, että myyjän ja asiakkaan välinen yhteisymmärrys kasvaa ja myyntiprosessi etenee myönteisesti?”. Työssä hyödynnettiin tietoperustana vuorovaikutukseen ja myyntityöhön liittyvää teoriaa. Työn tutkimusmenetelminä hyödynnettiin kvalitatiivisia menetelmiä. Työssä hyödynnetyt menetelmät olivat teemahaastattelut sekä workshop.

Teemahaastattelut toteutettiin kahdelle kohderyhmälle yksilöhaastatteluina. Toinen kohderyhmä edusti toimeksiantajayrityksen B2B-myyjiä ja B2B-myyntitiimien johtoa ja toinen kohderyhmä asiakasyrityksiä. Toimeksiantajayrityksen myyjähaastateltavien kanssa järjestettiin workshop, jossa purettiin teemahaastatteluista ilmenneet tulokset sekä konkretisoitiin kehittämisehdotukset.

Tutkimustulosten perusteella muodostetut kehittämisehdotukset parantavat toimeksiantajan vuorovaikutuskeinoja myyntiprosessin edistämisessä ja niitä voidaan hyödyntää yrityksen konsultointipalvelujen myynnin tukena. Ne jakautuvat kolmeen osa-alueeseen: vuorovaikutuskeinot ratkaisun selkeyttämiseksi asiakkaalle, case- ja referenssiesimerkeistä vuorovaikuttaminen sekä vuorovaikutuskeinot luottamuksen rakentamisen edistämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste