Ketterän projektinhallinnan käyttäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Mohseni, Seyed; Burunova, Anastassia (2022)
Mohseni, Seyed
Burunova, Anastassia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122931670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122931670
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda yrityksellemme ketterä kehys, jotta voimme paremmin hallita markkinointi hankkeitamme. Liiketoimintamme on hyötynyt valtavasti ketterän digitaalisen markkinoinnin käytöstä. Menestyksemme avain oli rakentaa johtamisprosessimme ketterillä menetelmillä, jotka mahdollistavat ja tukevat nopeampaa analysointia ja päätöksentekoa.
Tutkimuksen lähtökohtana oli, että yrityksellämme ei ollut varsinaista projektinhallintastrategiaa, joten meillä oli tehtävänä tutkia mitä ketterä markkinointi on ja miltä se käytännössä näyttää. Olemme käyttäneet Scrumia projektiemme johtamisessa. Scrumia käytetään yleisesti ohjelmistokehitykseen, mutta se voi toimia missä tahansa, mukaan lukien digitaalisen markkinoinnin hallinnassa. Ketterän projektinhallinnan avulla pystyymme lisäämään läpinäkyvyyttä ja yksinkertaistamaan yhteistyötä ja saamaan koko markkinointitiimin oikeille raiteille.
Tässä on tärkeää huomata, että markkinointistrategia tulee suunnitella reaaliajassa vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Ketterillä menetelmillä onnistuimme saamaan jatkuvasti palautetta asiakkailta ja reagoimaan tarkasti muutoksiin projektien aikana.
Asiasanat: ketterä markkinointi, digitaalinen markkinointi, markkinointistrategia.
Tutkimuksen lähtökohtana oli, että yrityksellämme ei ollut varsinaista projektinhallintastrategiaa, joten meillä oli tehtävänä tutkia mitä ketterä markkinointi on ja miltä se käytännössä näyttää. Olemme käyttäneet Scrumia projektiemme johtamisessa. Scrumia käytetään yleisesti ohjelmistokehitykseen, mutta se voi toimia missä tahansa, mukaan lukien digitaalisen markkinoinnin hallinnassa. Ketterän projektinhallinnan avulla pystyymme lisäämään läpinäkyvyyttä ja yksinkertaistamaan yhteistyötä ja saamaan koko markkinointitiimin oikeille raiteille.
Tässä on tärkeää huomata, että markkinointistrategia tulee suunnitella reaaliajassa vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Ketterillä menetelmillä onnistuimme saamaan jatkuvasti palautetta asiakkailta ja reagoimaan tarkasti muutoksiin projektien aikana.
Asiasanat: ketterä markkinointi, digitaalinen markkinointi, markkinointistrategia.