Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pk-tilitoimistojen vastuullisuuden markkinointi

Tuomas, Partanen (2023)

 
Avaa tiedosto
Partanen_Tuomas.pdf (542.6Kt)
Lataukset: 


Tuomas, Partanen
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202301301780
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Vihreä vastuu -hankkeelle. Työn tavoitteena oli kehittää kohdeyrityksille toimivia ja käytännönläheisiä ohjeita ja malleja koskien vastuullisuutta, vihreyttä ja näihin liittyvää muuttuvaa EU-tason lainsäädäntöä yrityksen markkinoinnin osaksi. Tietoperustassa keskityttiin muuttuvaan lainsäädäntöön, markkinoinnin perusteisiin, itse toimialaan sekä hankkeen jo ennakolta keräämään tietoon.

Jokaisen yrityksen vastuulliseen yritystoimintaan vaikuttaa paljon yrityksen oma tahto sekä lainsäädäntö. Laissa vaaditut velvoitteet pakottavat yrityksiä kehittämään toimintaansa vastuullisemmaksi, mutta ulkoisten sekä sisäisten sidosryhmien odotukset ja arvot ovat seikkoja, joita täytyy huomioida. Vastuullisuuden kehittäminen yritystoiminnassa luo uusia keinoja luoda kilpailukykyä, kehittää brändiä ja lisätä yrityksen luotettavuutta.

Toiminnallisena työnä tässä opinnäytetyössä toteutettiin vastuullisuuden markkinoinnin vuosikello, jonka pohjalle kohdeyrityksen pystyvät rakentamaan omaa vastuullisuuden markkinointia. Vuosikello toteutettiin yksinkertaisena pohjana, johon kohdeyrityksien on mahdollista lisätä omia tarpeita vastaavia aiheita ja toimenpiteitä. Lopuksi koottiin 10-kohdan lista, johon on kerätty opinnäytetyön aikana opitut tärkeimmät seikat koskien aihealuetta.

Johtopäätöksinä saatiin selville, että ei ole olemassa vain yhtä oikeata tapaa, joilla kohdeyrityksien kannattaa markkinoida omia vastuullisuustoimenpiteitään. Mm. yrityksien resurssit, arvot ja sidosryhmien tarpeet vaihtelevat paljon. Edellä mainittujen seikkojen takia kaikkien yrityksien täytyy tehdä omat valintansa ja näitä valintoja helpottamaan tämä opinnäytetyö on tehty. Yleissääntönä voidaan kuitenkin sanoa, että ennakointi helpottaa valmistautumaan tuleviin muutoksiin, joten perustietoisuuden lisääminen aiheesta on kaikille varmasti hyödyllistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste