Henkilöbrändin tunnettavuuden kasvattaminen Instagramissa
Kettunen, Sonja (2023)
Kettunen, Sonja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302021941
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302021941
Tiivistelmä
Tämä päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö kuvaa työskentelyäni sisällöntuottajana opiskelijaosuuskunnassa Kuulas Unit. Työni tavoitteena oli luoda kattava kokonaisuus sisällöntuottajan työstä ja selvittää, kuinka henkilöbrändin tunnettavuutta voisi kasvattaa Instagramissa tuotteliaasti.
Opinnäytetyöni 13 viikon seurantajakson aikana olen kehittänyt omaa Instagram-tiliäni ja pyrkinyt siirtymään sosiaalisen median käyttäjästä tuloksekkaaksi vaikuttajaksi. Seurantajaksoilta koostetut viikkoraportit kokoavat yhteen kokonaisvaltaisen kuvauksen työni kehittymisestä. Opinnäytetyön alkuanalyysi ja pohdinta keskittyvät teoreettisemmin vaikuttajana työskentelyyn ja sosiaalisen median markkinoinnin eri osa-alueisiin. Alkuanalyysi ottaa huomioon sisällöntuottajan työn keskeisimmät käsitteet ja kuvaa henkilönbrändäyksen tärkeyttä sosiaalisessa mediassa.
Seurantajaksojen aikana tehtyjen havaintojen perusteella olen koonnut yhteen kattavan listauksen konkreettisista toimenpiteistä, joiden avulla olen tehokkaasti kasvattanut Instagram-tilini näkyvyyttä. Työni aikana tehtyjen havaintojen perusteella voidaan tarjota kehittämisapua myös muille aloitteleville sosiaalisen median sisällöntuottajille, jotka kamppailevat henkilöbrändin näkyvyyden kanssa.
Opinnäytetyöni 13 viikon seurantajakson aikana olen kehittänyt omaa Instagram-tiliäni ja pyrkinyt siirtymään sosiaalisen median käyttäjästä tuloksekkaaksi vaikuttajaksi. Seurantajaksoilta koostetut viikkoraportit kokoavat yhteen kokonaisvaltaisen kuvauksen työni kehittymisestä. Opinnäytetyön alkuanalyysi ja pohdinta keskittyvät teoreettisemmin vaikuttajana työskentelyyn ja sosiaalisen median markkinoinnin eri osa-alueisiin. Alkuanalyysi ottaa huomioon sisällöntuottajan työn keskeisimmät käsitteet ja kuvaa henkilönbrändäyksen tärkeyttä sosiaalisessa mediassa.
Seurantajaksojen aikana tehtyjen havaintojen perusteella olen koonnut yhteen kattavan listauksen konkreettisista toimenpiteistä, joiden avulla olen tehokkaasti kasvattanut Instagram-tilini näkyvyyttä. Työni aikana tehtyjen havaintojen perusteella voidaan tarjota kehittämisapua myös muille aloitteleville sosiaalisen median sisällöntuottajille, jotka kamppailevat henkilöbrändin näkyvyyden kanssa.