Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma : case: KorpiKorpi Oy

Laaksonen, Sami (2014)

 
Avaa tiedosto
Laaksonen_Sami.pdf (360.9Kt)
Lataukset: 


Laaksonen, Sami
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810619
Tiivistelmä
Sosiaalinen media tukee yrityksen markkinointia. Ennen sosiaaliseen mediaan liittymistä on tiedettävä perusteet mitä kyseiset mediat ovat ja mitä ne tarjoavat. Alkukartoitukseen kuuluu analyysit kohderyhmän seuraamista medioista sekä kilpailijoiden käyttämistä medioista. Näiden tietojen pohjalta yrityksen onkin mahdollista aloittaa toimintansa myös sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona KorpiKorpi Oy:lle. Korpikorpi Oy on perustettu vuonna 1990, ja sillä on kaksi on toimipistettä, toinen Vantaalla ja toinen Kouvolassa. Näistä käsin se toimii Hanko–Hämeenlinna–Heinola–Lappeenranta-alueen eteläpuolella. Pääkaupungin toimipisteessä Vantaalla KorpiKorvella on seitsemän sertifioitunutta kosteuskartoittajaa. Jokaisella heistä on olemassa joko VTT-sertifikaatti tai PKM-tutkinto tai molemmat. Lisäksi Korpikorpi Oy:ssä Vantaalla työskentelee kahdeksan kuivausasentajaa.

Työ on rajattu käsittelemään vain sosiaalista mediaa, ja se on toiminnallinen. Opinnäytetyö koostuu teoriasta ja empiriasta. Teoria on jaettu kahteen osioon ja se on tuotettu internetistä saatavilla olevan materiaalin sekä painetun kirjallisuuden avulla. Ensimmäinen osio kertoo, mitä sosiaalinen media on ja minkälaisia työkaluja se sisältää. Toinen osio käsittelee sosiaalista mediaa markkinoinnin välineenä.

Empiirisessä osio aloitettiin asiakkaiden ja kilpailijoiden -analyyseillä, joilla voitiin havaita, että sosiaalisen median käyttö on rajattua ja vähäistä kohderyhmissä. Eniten aktiivisuutta löytyi Facebookista sekä LinkedInistä, joten sen perusteella niihin liittyen tullaankin laatimaan ehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste