Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän vuosikello tukemaan Finnsecurity ry:n opiskelijajäsenhankintaa

Koivukangas, Essi (2023)

 
Avaa tiedosto
Koivukangas_Essi.pdf (508.7Kt)
Lataukset: 


Koivukangas, Essi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302092208
Tiivistelmä
Toimeksiantajana työlle toimi Finnsecurity ry. Tämän opinnäytetyön tavoite oli kehittää yhdistyksen opiskelijajäsenhankintaa. Tarkoituksena oli suunnitella Finnsecurity ry:lle kehittämisehdotuksia yhdistyksen markkinointiviestinnän kehittämiseksi, jotta yhdistyksen näkyvyys parantuisi, etenkin sosiaalisessa mediassa niin, että yhdistys saisi opiskelijoita kiinnostumaan ja liittymään yhdistykseen.

Opinnäytetyön tietoperusta muodostui keskeisistä käsitteistä, markkinointiviestinnän, digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin kirjallisuudesta sekä luotettavista internet-lähteistä. Opinnäytetyö toteutettiin monimenetelmällisenä kehittämistyönä, hyödyntäen sekä laadulliseen että määrälliseen tutkimukseen soveltuvia tutkimus- ja analysointimenetelmiä. Aineistonkeruu toteutettiin Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuusalan opiskelijoille suunnatulla kyselyllä ja haastattelulla, joiden lisäksi hyödynnettiin yhdistyksen toiminnanjohtajan haastattelua. Kyselyn ja haastattelun tuloksia analysoitiin laadullisina teemoittelun ja värikoodauksen keinoin, minkä lisäksi vastauksia tarkasteltiin määrällisessä muodossa esimerkiksi prosenttiosuuksin. Opiskelijoiden sekä toiminnanjohtajan haastattelu toteutettiin puolistrukturoituina haastatteluina.

Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuusalan opiskelijoista 70 vastasi kyselyyn ja haastatteluun heistä osallistui 5. Vastausten perusteella havaittiin, että turvallisuusalan opiskelijat tavoitettaisiin parhaiten sosiaalisen median kautta ja erityisesti juuri Instagramin kautta. Opinnäytetyön tulosten perusteella saatiin kattava kuva turvallisuusalan opiskelijoiden sosiaalisen median käyttäytymisestä sekä millaisen turvallisuuskampanjat/-messut heitä kiinnostaisivat.

Lopullisena tuotoksena syntyi kehittämisehdotuksia, sisältöidea sekä sosiaalisen median vuosikello Instagramiin, johon kartoitettiin koko tulevan vuoden ajaksi Finnsecurity ry:n toimenpiteet eli julkaisut ja niiden ajankohdat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste