Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videopelihahmon miellyttävän ohjattavuuden kehittäminen

Järvinen, Kim (2023)

 
Avaa tiedosto
jarvinen_kim.pdf (2.525Mt)
Lataukset: 


Järvinen, Kim
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302142373
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli etsiä sivustapäin kuvatun 2D-tasohyppelyvideopelin pelihahmon ohjattavuuden miellyttävyyteen liittyviä elementtejä ja kehittää niiden perusteella tutkimuksen aikana kehitettävään videopeliin miellyttävä pelihahmon ohjattavuus.

Tutkimuksessa hyödynnettiin aiheeseen liittyviä tutkimuksia, samankaltaisia pelejä ja pelaajien omia mielipiteitä. Tutkittavia asioita olivat muun muassa pelin ideaalit ohjausnäppäimet, pelihahmon liikkuvuustilojen ideaalivauhdit ja pelimaailman eri pelielementtien ja gravitaation vaikutus pelihahmon ohjattavuuteen.

Opinnäytetyön lopputuloksena oli tämäntyyppisen videopelin pelihahmon ohjattavuuden miellyttävyyteen liittyvien elementtien onnistunut löytäminen ja niiden perusteella kehitetty pelihahmon ohjattavuus.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste