Podcast markkinoinnin käynnistäminen, Case: Päätykatsomon huutelijat
Sivonen, Jalmari; Vartiainen, Henry (2023)
Sivonen, Jalmari
Vartiainen, Henry
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302202626
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302202626
Tiivistelmä
Podcast median muotona on kasvattanut suosiotaan ja niitä kuuntelee jo yli 383 miljoonaa ihmistä maailman laajuisesti. Tämä on avannut mahdollisuuden luoda uraa eri rooleissa podcastin ympärillä. Podcastin käynnistämisestä on tullut vaivatonta, mikä on mahdollistanut podcastin käynnistämisen kenelle tahansa. Vaivaton käynnistäminen saattaakin luoda kuvan, että podcastilla on vaivatonta tienata.
Tämä opinnäytetyö perehtyy podcastin markkinointiin malliesimerkin avulla. Tässä opinnäytetyössä keskitymme podcastin sisällä tehtävään mainostamiseen, markkinointisuunnitelmaan, sekä podcastin kuuntelijoiden saavuttamisen kasvattamiseen. Opinnäytetyö sisältää markkinointisuunnitelman, joka on valmistettu ”Päätykatsomon huutelijat” -podcastille, toimien samalla mallina aloittaville podcasteille siitä miten podcastin markkinointia voidaan kartoittaa ja käynnistää.
Opinnäytetyössä avataan, miten malliesimerkillä podcastin markkinointia suunnitellaan, käynnistetään ja pyritään saavuttamaan sille kuuntelijoita itsenäisenä toimijana. Tavoitteena on luoda malli, jonka avulla mahdolliset podcastin käynnistävät itsenäiset toimijat kykenevät samaan intohimostaan ja harrastuksestaan taloudellista kompensaatiota.
Tämä opinnäytetyö perehtyy podcastin markkinointiin malliesimerkin avulla. Tässä opinnäytetyössä keskitymme podcastin sisällä tehtävään mainostamiseen, markkinointisuunnitelmaan, sekä podcastin kuuntelijoiden saavuttamisen kasvattamiseen. Opinnäytetyö sisältää markkinointisuunnitelman, joka on valmistettu ”Päätykatsomon huutelijat” -podcastille, toimien samalla mallina aloittaville podcasteille siitä miten podcastin markkinointia voidaan kartoittaa ja käynnistää.
Opinnäytetyössä avataan, miten malliesimerkillä podcastin markkinointia suunnitellaan, käynnistetään ja pyritään saavuttamaan sille kuuntelijoita itsenäisenä toimijana. Tavoitteena on luoda malli, jonka avulla mahdolliset podcastin käynnistävät itsenäiset toimijat kykenevät samaan intohimostaan ja harrastuksestaan taloudellista kompensaatiota.