Asiakastyytyväisyyskysely T:mi JEMILA:n asiakkaille
Lyytikäinen, Laura (2023)
Lyytikäinen, Laura
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302202605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302202605
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön avulla toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely kotipalveluyritykselle nimeltään JEMILA. Asiakastyytyväisyyskyselyn avulla haluttiin selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat olivat tämänhetkiseen asiakaspalveluun sekä siivoustulokseen. Lisäksi haluttiin selvittää, mitä lisäpalveluja asiakkaat toivoisivat yritykseltä. Avoimen vastauksen kysymyksissä selvitettiin esimerkiksi, suosittelisivatko asiakkaat yritystä muille ja mitä kautta asiakas oli löytänyt yrityksen.
Kyselytutkimus toteutettiin täysin paperisena ja tutkimuksessa kysyttiin sekä määrällisiä, että laadullisia kysymyksiä. kyselylomakkeita jaettiin 35 kappaletta, joista 34 palautettiin täytettynä.
Tutkimustulosten perusteella kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kyselytutkimuksessa selvitettiin viisiasteikkoisen arvosanataulukon avulla tyytyväisyyttä asiakaspalveluun sekä siivoustulokseen. Molemmissa kysymyksissä asiakkaat olivat vastanneet enimmäkseen olevansa joko tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.
Asiakastyytyväisyys on tärkeä osa jokaista yritystä. Tämän tutkimuksen avulla saatiin selvitettyä, minkälainen asiakaskunta yrityksellä on ja millaisia toiveita ja parannusehdotuksia heillä oli. Jatkossa yrityksellä on tavoitteena saada lisää asiakaskuntaa yrityksen nettisivujen kautta.
Kyselytutkimus toteutettiin täysin paperisena ja tutkimuksessa kysyttiin sekä määrällisiä, että laadullisia kysymyksiä. kyselylomakkeita jaettiin 35 kappaletta, joista 34 palautettiin täytettynä.
Tutkimustulosten perusteella kyselyyn vastanneet asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kyselytutkimuksessa selvitettiin viisiasteikkoisen arvosanataulukon avulla tyytyväisyyttä asiakaspalveluun sekä siivoustulokseen. Molemmissa kysymyksissä asiakkaat olivat vastanneet enimmäkseen olevansa joko tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.
Asiakastyytyväisyys on tärkeä osa jokaista yritystä. Tämän tutkimuksen avulla saatiin selvitettyä, minkälainen asiakaskunta yrityksellä on ja millaisia toiveita ja parannusehdotuksia heillä oli. Jatkossa yrityksellä on tavoitteena saada lisää asiakaskuntaa yrityksen nettisivujen kautta.