Norjalaisten kalastusalan jälleenmyyjien kartoittaminen : Case Kivikangas Oy
Virkalahti, Peter (2016)
Virkalahti, Peter
2016
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302212662
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302212662
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä toimi Pietarsaarelainen Kivikangas Oy. Työ suoritettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka tarkoittaa, että työ oli jaettu teoriapohjaiseen ja toiminnalliseen osaan.
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Kivikankaan mahdollisuutta viedä heidän kalastusalan tuotteittaan Norjaan. Tarkoituksena oli ottaa yhteyttä norjalaisiin kalastusalan jälleenmyyjiin ja selvittää heidän mielenkiintoaan myydä Kivikankaan tuotteita. Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa näiden tietojen avulla Kivikankaalle mahdollisimman hyvä käsitys siitä, onko norjalaisilla kiinnostusta heidän tuotteisiin.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui Kivikankaan, viennin, Norjan, vähittaiskauppiaan ja jälleenmyyntisopimuksen sekä suoramarkkinoinnin teoriasta. Nämä tiedon elementit toimivat pohjana toiminnalliseen osaan. Toiminnallinen osa työssä rakentui jälleenmyyjien kartoittamisen suunnittelusta ja valmistelusta sekä toteutuksesta. Jälleenmyyjien kartoittamisen suunnittelu ja valmistelu koostui jälleenmyyjien keräämisestä sekä suoramarkkinointikirjeen luomisesta. Jälleenmyyjien kartoittamisen toteuttaminen rakentui jälleenmyyjien rekisteroimisestä asiakasrekisteriin ja yhteydenottamisesta jälleenmyyiiin.
Voitiin todeta, että työhön asetettu tavoite saatiin täytettyä. Vaikka norjalaisilta jälleenmyyjiltä ei vielä löytynyt kiinnostusta Kivikankaan tuotteita kohtaan, kannatti yritystä Norjan markkinoille pääsystä jatkaa.
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Kivikankaan mahdollisuutta viedä heidän kalastusalan tuotteittaan Norjaan. Tarkoituksena oli ottaa yhteyttä norjalaisiin kalastusalan jälleenmyyjiin ja selvittää heidän mielenkiintoaan myydä Kivikankaan tuotteita. Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa näiden tietojen avulla Kivikankaalle mahdollisimman hyvä käsitys siitä, onko norjalaisilla kiinnostusta heidän tuotteisiin.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui Kivikankaan, viennin, Norjan, vähittaiskauppiaan ja jälleenmyyntisopimuksen sekä suoramarkkinoinnin teoriasta. Nämä tiedon elementit toimivat pohjana toiminnalliseen osaan. Toiminnallinen osa työssä rakentui jälleenmyyjien kartoittamisen suunnittelusta ja valmistelusta sekä toteutuksesta. Jälleenmyyjien kartoittamisen suunnittelu ja valmistelu koostui jälleenmyyjien keräämisestä sekä suoramarkkinointikirjeen luomisesta. Jälleenmyyjien kartoittamisen toteuttaminen rakentui jälleenmyyjien rekisteroimisestä asiakasrekisteriin ja yhteydenottamisesta jälleenmyyiiin.
Voitiin todeta, että työhön asetettu tavoite saatiin täytettyä. Vaikka norjalaisilta jälleenmyyjiltä ei vielä löytynyt kiinnostusta Kivikankaan tuotteita kohtaan, kannatti yritystä Norjan markkinoille pääsystä jatkaa.