Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Applying learning analytics and learning design to support study progress in online course – a case study

Aksovaara, Satu; Silvennoinen, Minna (2022)

 
Avaa tiedosto
Article.pdf (1.640Mt)
Lataukset: 


Aksovaara, Satu
Silvennoinen, Minna
Editoija
Willemse, Martijn
Gee, Nick
Charlesworth, Zarina
Belpaire, Patrick
Stokhof, Harry
Ryymin, Essi
De Schryver, Tom
European Association for Practitioner Research
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023022728732
Tiivistelmä
Universities of Applied Sciences (UAS) in Finland have invested extensively on providing online courses and digitalisation will continue to expand. Students are required to be increasingly self-directed. Development of learning analytics (LA) provides opportunities to support students study progress, however the starting point of implementing learning analytics (LA) has not traditionally originated from learning but from organisational or teacher perspectives. This case study applies LA in an online course aiming to boost students’ self-directed learning (SDL) while completing learning tasks, within the Moodle environment. The effect of student progress visualisation and automated process-oriented feedback was explored. In addition, the changes in students' satisfaction towards the course (NPS) was explored. The preliminary results suggest that LA significantly enhances timely returns of learning tasks and might even increase course satisfaction. The results were emphasized among those students who had problems in timely returns of the tasks. The present results indicate that even easily applied LA can have a positive effect on task returns and possibly even on increased self-direction.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste