Näytä suppeat kuvailutiedot

Strategiaviestinnän kehittäminen Peruspalvelukeskus Oivassa : strategiaviestinnän malli

Hakanen, Veli-Pekka (2014)

dc.contributor.authorHakanen, Veli-Pekka
dc.date.accessioned2014-06-11T06:05:39Z
dc.date.available2014-06-11T06:05:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2014061012376
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/79074
dc.description.abstractSosiaali- ja terveysalan asiantuntijaorganisaatioissa työskentelevien monien ammattiryhmien tiedon tarve pelkästään perustyön kehityksen takia on suurta. Tämän lisäksi toimintaa pitäisi suunnata kuntien tarpeiden, asiakastarpeiden sekä valtion asettamien suositusten ja lakien mukaan. Kehityksen ja muutosten yhteensovittamiseksi ja resurssien suuntaamiseksi tarvitaan systemaattista strategista johtamista. Keskeisenä työkaluna aineettoman pääoman johtamisessa sosiaali- ja terve-ysalalla on vuorovaikutuksellinen viestintä. Suuri vastuu viestinnän onnistumisesta on organisaation eri tasojen esimiehillä. Tämän opinnäytetyönä toteutetun tutkimuksellisen kehittämishankkeen tavoitteena on ollut luoda strategiaviestinnän malli Peruspalvelukeskus Oivaan. Kehittämishankkeen tarkoituksena on ollut ensisijaisesti kehittää Oivan organisaation strategiaviestintää. Kehittämishanke toteutettiin käyttämällä hyväksi kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä ja kvalitatiivista työkonferenssimenetelmää. Hankkeen alkukartoitus toteutettiin kvantitatiivisen tutkimuksen keinoin strukturoidulla verkkokyselyllä Peruspalvelukeskus Oivan kaikille esimiesasemassa oleville työntekijöille. Hankkeen kehittävässä osuudessa eri organisaation tasoilta osallistuneet esimiehet muodostivat kehittämistyöryhmän, jonka toiminta toteutettiin työkonferenssimenetelmällä. Kehittämistyöryhmälle asetettiin ensimmäisessä työkonferenssissa selkeät tavoitteet strategiaviestinnän mallin luomiseksi. He saivat työn pohjaksi alkukartoituksena toteutetun kyselyn tulokset ja heille kerrottiin hankkeen menetelmät tavoitteen saavuttamiseksi. Tutkimuksellisen kehittämishankkeen lopputuotoksena syntyi kehittämis- ja toimintasuunnitelmaviestinnän opas, joka edustaa hankkeen tavoitteena ollutta strategiaviestinnän mallia. Tuotos muodostui organisaatiosta nousseiden strategiaviestinnän kehittämistarpeiden ja kehittämistyöryhmässä eri esimiestasojen esimiesten yhdessä tuottamien ratkaisujen pohjalta.fi
dc.description.abstractExperts, who work in the social- and health care organizations, have a big need for new information just to develop their basic work and processes. In addition, the activities should be directed towards the needs of the municipalities and the customers as well as the laws and recommendations that the government sets. For coordination and adjustment of the resources, development and processes the organisation needs well organised strategic management. A key tool in strategy management in social- and health care is interpersonal communication. The responsibility for successful communication relies on managers of different levels in the organisations. The aim of this research and development project was to create a strategy communication model to all managers of basic service centre Oiva. The main purpose of this project was to develop the organization’s strategy communication. The development project was carried out using quantitative research and labor conference methods. The research part of the project was carried out using quantitative methods in a structured online survey to all managers of basic service centre Oiva. In the developing part of the project, the managers of different levels of the organization formed a development group. The five meetings of the group were carried out with labor conference method. In the first meeting the group was given the goal of the project: developing of strategy communication model. In the same meeting they were given the results of the survey, the objectives of the project and the methods to achieve them. The final outcome of the project is the development and implementing plan guide that represents the strategy communication model. The guide was formed from the problems, which rouse from the survey and from the various solutions that the managers produced for solving them.en
dc.language.isofin
dc.publisherLahden ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleStrategiaviestinnän kehittäminen Peruspalvelukeskus Oivassa : strategiaviestinnän mallifi
dc.type.ontasotfi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/318
dc.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysastrateginen johtaminen
dc.subject.ysaorganisaatioviestintä
dc.subject.ysaviestintä
dc.subject.ysaasiantuntijaorganisaatiot
dc.subject.ysaterveysala
dc.subject.ysahyvinvointiala
dc.subject.ysakehittämistutkimus
dc.subject.ysaesimiestyö
dc.contributor.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordstrategiaviestintä
dc.subject.keywordstrateginen johtaminen
dc.subject.keywordviestintä
dc.subject.keywordasiantuntijaorganisaatio
dc.subject.keywordsosiaali- ja terveysala
dc.subject.keywordtyökonferenssi
dc.subject.degreeprogramfi=Sosiaali- ja terveysalan johtaminen|sv=Ledarskap inom social- och hälsovårdsbranschen|en=Management of Health and Welfare|
dc.subject.disciplineSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutusohjelma (ylempi AMK)


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot