Tapahtuma-alan yrityksen brändiopas: case Amarayda Oy
Torniainen, Samuli; Rantanen, Tino (2022)
Torniainen, Samuli
Rantanen, Tino
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303143549
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303143549
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön pääasiallinen tarkoitus oli tuottaa käytännönläheinen brändiopas pienelle tapahtuma-alan yritykselle Amarayda Oy:lle. Brändioppaan tarkoituksena on tuoda yritykselle tukea toiminnan brändäämisen kanssa. Brändiopasta lähdettiin rakentamaan kirjallisuudesta ja internetistä löytyvien lähteiden avulla, sekä tuottamalla yrityk-selle brändianalyysi, jonka avulla selvitettiin yrityksen tämän hetkistä brändi-imagoa.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui kuudesta eri pääluvusta, joiden avulla kartoitettiin brändiä kokonaisuutena, brändi-identiteetin ja brändi-imagon eroa, käsiteltiin brändäämisen keinoja juuri tapahtuma-alan sisällä sekä käytiin läpi Amarayda Oy:lle tehty brändianalyysi. Opinnäytetyön viitekehys päättyy brändianalyysin läpikäyntikappaleeseen, jossa esitellään brändianalyysin toteutustapa sekä tulokset.
Opinnäytetyön teoriapohjan perusteella tehtiin opinnäytetyön lopputuotos: Tapahtuma-alan yrityksen brändiopas. Opas neuvoo pieniä yrityksiä tekemään paremmin brändäämistä erityisesti digitaalisessa maailmassa. Brändiopas on käytännönläheinen, jotta siitä voisivat hyötyä muutkin, kun aihealueeseen perehtyneet.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui kuudesta eri pääluvusta, joiden avulla kartoitettiin brändiä kokonaisuutena, brändi-identiteetin ja brändi-imagon eroa, käsiteltiin brändäämisen keinoja juuri tapahtuma-alan sisällä sekä käytiin läpi Amarayda Oy:lle tehty brändianalyysi. Opinnäytetyön viitekehys päättyy brändianalyysin läpikäyntikappaleeseen, jossa esitellään brändianalyysin toteutustapa sekä tulokset.
Opinnäytetyön teoriapohjan perusteella tehtiin opinnäytetyön lopputuotos: Tapahtuma-alan yrityksen brändiopas. Opas neuvoo pieniä yrityksiä tekemään paremmin brändäämistä erityisesti digitaalisessa maailmassa. Brändiopas on käytännönläheinen, jotta siitä voisivat hyötyä muutkin, kun aihealueeseen perehtyneet.