Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma: case Salpausselkä Bike Fest
Veräväinen, Susanna (2023)
Veräväinen, Susanna
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303143586
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303143586
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Salpausselkä Bike Fest -tapahtumalle. Toimeksiantajana työlle toimi LAB ammattikorkeakoulun hallinnoima Pyörämatkailijan Päijät-Häme -hanke. Opinnäytetyön tuloksena syntyi sosiaalisen median markkinointisuunnitelma sekä julkaisukalenteri. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on tarjota tapahtumakonseptille käyttökelpoinen runko markkinoinnin suunnitteluun, ylläpitämiseen ja kehittämiseen. Julkaisukalenterin tarkoitus on tehdä sisällöntuotannosta organisoitua ja laadukasta. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jonka tarkoituksena oli tarjota toimeksiantajalle valmis tuotos. Tuotoksena syntyi markkinointisuunnitelman sosiaaliseen mediaan ja julkaisukalenteri markkinointisuunnitelman toteuttamisen tueksi.
Opinnäytetyönä valmistunutta markkinointisuunnitelmaa ja julkaisukalenteria voidaan hyödyntää pohjana tapahtuman jatkomarkkinoinnille, markkinoinnin ylläpidolle sekä sosiaalisen median markkinoinnin kehittämiseen.
Opinnäytetyönä valmistunutta markkinointisuunnitelmaa ja julkaisukalenteria voidaan hyödyntää pohjana tapahtuman jatkomarkkinoinnille, markkinoinnin ylläpidolle sekä sosiaalisen median markkinoinnin kehittämiseen.