Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viimeistelyvaiheen laadunvarmistus: omaperustainen asuinkohde

Feinik-Hallikainen, Annika (2023)

Avaa tiedosto
Feinik-Hallikainen_Annika.pdf (1.067Mt)
Lataukset: 


Feinik-Hallikainen, Annika
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303163734
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tehtiin läpileikkaus viimeistely- ja luovutusvaiheen toimintoihin omaperustaisessa asuinrakennuskohteessa. Tarkoituksena oli pureutua asioihin, jotka vaikuttavat siihen, että projektin lopputuote vastaa laatuvaatimuksia ja on ajallaan valmis. Viimeistely- ja luovutusvaiheen onnistuminen vaikuttaa isolta osalta koko projektin lopulliseen tulokseen ja myös reklamaatioiden määrään ja vuosikorjausten tarpeeseen.

Aihe rajattiin koskemaan pääurakoitsijan itsensä tekemiä laadunvarmistustoimenpiteitä. Työssä otettiin esille myös asiakaspalvelun näkökulma asukastarkastusten muodossa. Rakennusyritysten yksi menestymisen avaimista on asiakkaiden luottamuksen saavuttaminen ja säilyttäminen. Pohjamateriaalina käytettiin kirjallisuuden lisäksi toimeksiantajayrityksen vastaavien mestareiden haastatteluja.

Tuloksena saatiin kuvaus laadunvarmistus ja tuotannonohjausmenetelmistä, joilla minimoidaan laadulliset virheet ja niiden jääminen lopputuotteeseen. Lopputulokseksi saatiin yleisohje asukastarkastusten organisointiin ja asiakkaiden käsittelyyn perustuen työnjohtajien kokemuksiin.
 
The object of the thesis was to form a review of the handover and finishing phase of a residential construction project. The purpose was to focus on the things that contribute to the final product being up to quality standards and it to be ready according to the time schedules. The outcome of the phase will highly contribute to the outcome of the whole project. At its best, it will reduce the number of reclamations and the need for later repairs.

The topic was narrowed to be about the quality assurance performed by the main contractor itself. One of the focal points of the thesis was the costumer viewings and customer service. One of keys to success in construction business is to be considered trustworthy in the eyes of the people who by the apartments.

The base material for the thesis was literature and interviews of the client firms site managers.

As a result, was formed a listing of the procedures of quality assurance and production management that can minimize the number of quality errors and prevent them from being left in the final product. General guidelines for the customer viewings and customer service were created based on the experience and insight of the site managers.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste