Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintola Perhon brändi osana sosiaalisen median viestintää

Niemi, Wilma (2023)

Avaa tiedosto
Niemi_Wilma.pdf (1.396Mt)
Lataukset: 


Niemi, Wilma
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303314530
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin Liiketalousopisto Perhon toimeksiannosta. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat kohderyhmän ravintolavalintoihin. Kohderyhmään kuuluivat 25–40-vuotiaat Töölössä tai sen lähialueilla asuvat helsinkiläiset. Lisäksi pyrittiin selvittämään, mitkä sosiaalisen median viestinnän keinot tukevat kohderyhmän ostoprosessia. Tutkimuksessa tarkasteltiin myös ravintola Perhon brändi-imagoa kohderyhmän keskuudessa. Tarkoituksena oli, että tutkimustuloksia voidaan hyödyntää tulevaisuudessa toimeksiantajan brändiviestinnän kehittämisessä tavoitekohderyhmää paremmin palvelevaksi.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä keskityttiin brändin ja markkinointiviestinnän teorioihin ja keskeisiin käsitteisiin kirjallisuuden perusteella. Brändiä tarkasteltiin muun muassa sen määritelmän ja merkityksen kautta. Markkinointiviestintää tarkasteltiin myös brändin näkökulmasta. Lisäksi keskityttiin ymmärtämään sisältömarkkinoinnin ja markkinointiviestinnän kohdentamisen teoriaa.

Taustatutkimus toteutettiin laadullisella eli kvalitatiivisella tutkimusotteella, joissa menetelminä käytettiin ryhmäteemahaastattelua halutun kohderyhmän ostoprosessin toiveiden, esteiden ja mielenkiinnon kohteiden kartoittamiseksi. Lisäksi hyödynnettiin toiminnallista benchmarkingia yrityksistä, joiden someviestintä oli kohderyhmän ostoprosessia tukevaa.

Työn lopputuloksena luotiin toimeksiantajalle esimerkkiostajapersoonat tutkimuksen tulosten ja teoreettisen viitekehyksen pohjalta. Tämän lisäksi tutkimustuloksista toteutettiin toimeksiantajalle SWOT-analyysi brändiviestinnän kehittämisestä. Laaditut ostajapersoonat ja SWOT-analyysi luovutettiin toimeksiantajalle, jotta tämä voisi hyödyntää saatuja tutkimustuloksia tulevaisuuden viestinnän ja markkinoinnin kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste